1982 – Runda 2, Brazilia

serie concepută de fakeru

Start of the race21 Martie 1982 | Runda: 2 | Vremea: Cald, Umed
Circuit: Jacarepagua, 5,031km | Distanţă: 63 tururi, 316.953km

Următoarea etapă urma să aibă loc în Argentina, însă din cauza problemelor  financiare, aceasta a fost scoasă din calendarul competiţional. După Africa de Sud a urmat Brazilia şi mii de fani ai campionul mondial Nelson Piquet au venit pe circuitul Jacarepagua pentru a-l susţine pe acesta.

În ziua de vineri, înainte de începerea sesiunii de antrenamente, nişte bariere de siguranţă de pe circuit au fost declarate nesigure, ceea ce a stârnit nemulţumire în paddock, doarece cu o saptămână înainte, circuitul a găzduit teste de pregătire pentru cursă, şi organizatorii au avut timp destul pentru a rezolva problema. Sesiunea a fost întreruptă de trei ori şi Lauda spunea: Suntem amendaţi când nu ieşim pe pistă pentru antrenamente. Dar cine plăteşte pentru asta? Pe lângă un circuit nesigur, piloţii aveau probleme şi mai mari. Câţiva factori s-au adunat pentru a rezulta o cursă foarte grea din punct de vedere fizic pentru ei. Vremea – dogoritoare şi umedă – ameninţă să-i fiarbă, iar pista, în cea mai mare parte denivelată, ameninţa să-i scuture până-n oase.

Arnoux, calificat al patrulea, spunea:  E o nebunie. În unele locuri, vederea devine neclară din cauza vibraţiilor şi cu greu mai poţi vedea pista. După câteva tururi e imposibil să mai conduci. Piloţii făceau cât mai puţine tururi posibil, din cauza condiţiilor dificile, dar şi din cauza că cauciucurile erau bune doar pentru un tur rapid, şi cu două seturi pentru fiecare sesiune de calificare, ei aveau la dispoziţie doar patru tururi. Maşinile Renault au parcurs o distanţă ceva mai mare – Prost 11 tururi, Arnoux 13. Lauda era la extrema opusă, ieşit după 35 de minute pentru 1:39, coborând apoi la 1:31, după care a intrat la boxe şi a ieşit iarăşi pentru 1:30 – cel mai bun timp al său. Rosberg, cel mai rapid după Prost în prima zi, ameninţa să ”fiarbă” nişte motoare turbo. Prost îşi consolida pole-ul în a doua sesiune de calificare, Villeneuve împărţind cu el prima linie. Rosberg se alinia cu Arnoux pe a doua linie a grilei de start.

CALIFICĂRI

Pos No Pilot Echipa Timp Interval
1 15 Alain Prost Renault 1’28.808
2 27 G.Villeneuve Ferrari 1’29.173 0.365
3 6 Keke Rosberg Williams/Ford 1’29.358 0.550
4 16 René Arnoux Renault 1’30.121 1.313
5 8 Niki Lauda McLaren/Ford 1’30.152 1.344
6 5 Carlos Reutemann Williams/Ford 1’30.183 1.375
7 1 Nelson Piquet Brabham/Ford 1’30.281 1.473
8 28 Didier Pironi Ferrari 1’30.655 1.847
9 2 Riccardo Patrese Brabham/Ford 1’30.967 2.159
10 22 A.de Cesaris Alfa Romeo 1’31.229 2.421
11 11 Elio de Angelis Lotus/Ford 1’31.790 2.982
12 7 John Watson McLaren/Ford 1’31.986 3.178
13 3 Michele Alboreto Tyrrell/Ford 1’31.991 3.183
14 12 Nigel Mansell Lotus/Ford 1’32.228 3.420
15 9 M.Winkelhock ATS/Ford 1’32.524 3.716
16 23 Bruno Giacomelli Alfa Romeo 1’32.769 3.961
17 18 Raul Boesel March/Ford 1’34.050 5.242
18 10 Eliseo Salazar ATS/Ford 1’34.262 5.454
19 30 Mauro Baldi Arrows/Ford 1’34.380 5.572
20 33 Derek Daly Theodore/Ford 1’34.413 5.605
21 4 Slim Borgudd Tyrrell/Ford 1’35.020 6.212
22 17 Jochen Mass March/Ford 1’35.039 6.231
23 31 J.P.Jarier Osella/Ford 1’35.081 6.273
24 26 Jacques Laffite Ligier/Matra 1’35.084 6.276
25 20 Chico Serra Fittipaldi/Ford 1’35.246 6.438
26 25 Eddie Cheever Ligier/Matra 1’35.288 6.480
Necalificati
27 36 Teo Fabi Toleman/Hart 1’35.326 6.518
28 29 Brian Henton Arrows/Ford 1’35.748 6.940
29 35 Derek Warwick Toleman/Hart 1’36.014 7.206
30 14 Roberto Guerrero Ensign/Ford 1’36.730 7.922
Ne precalificati
31 32 Riccardo Paletti Osella/Ford

În ziua cursei, umiditatea a scăzut iar cerul s-a însenintat, însă arşiţa era şi mai greu de suportat.

La start, Villeneuve preia conducerea cursei, Prost pierde două poziţii, fiind depăşit de Arnoux şi Rosberg în următorul viraj. În următorul viraj, Rosberg îl depăşea pe Arnoux, însă nu se mulţumeşte cu a doua poziţie şi încearcă să-l depăşească pe Villeneuve pe exterior, însă atacul nu a fost insipirat şi Keke este depăşit pe linia dreaptă de ambele maşini Renault.

Turul 1: Villeneuve, Arnoux, Prost, Rosberg, Patrese, Pironi, Piquet.
Rosberg urma să mai piardă încă două poziţii în următoarele patru tururi, fiind depăşit de ambele maşini Brabham. În locul motoarelor turbo BMW, Brabham echipase maşinile cu motoare normal aspirate, adică Ford Cosworth. Chiar şi aşa Patrese şi Piquet se ţineau foarte aproape de Ferrari şi Renault şi erau gata să profite de orice greşeală.

Nelson Piquet

Nelson Piquet este decis să câştige cursa pentru fanii săi

Ceea ce au şi făcut în turul  6, când Prost a greşit. Și spre deliciul publicului, Piquet mai câştiga o poziţie în dauna coechipierului său peste 3 tururi.

Turul 10: Villeneuve, Arnoux, Piquet, Patrese, Prost, Rosberg.
Arnoux deja suferea din cauza cauciucurilor şi nu a rezistat mult timp sub presiunea lui Piquet. După ce îl depăşea pe Prost, Rosberg trecea şi de Patrese în turul 17. Însă depăşirile continuau pe acel tur, Piquet trecea de Arnoux, Rosberg la fel! Patrese a urmat exemplul lor în următorul tur.

Rosberg se profilează ameninţător în retrovizoarele lui Nelson

Rosberg se profilează ameninţător în retrovizoarele lui Nelson

Turul 18: Villeneuve, Piquet, Rosberg, Patrese, Arnoux, Prost.
Lucruri mai puţin frumoase se petreceau în urma lor.  În tentativa de a-l depăşi pe Lauda, Carlos Reutemann îl loveşte pe acesta, forţându-l să abondoneze cursa. Carlos devenea şi el o victimă, după ce intra în Arnoux care derapase pe pistă. Ambii au abandonat.

Turul 27 şi tribunele au înmărmurit când Rosberg îl depăşea pe Piquet, au eruptat când Piquet l-a depăşit pe Rosberg, au căzut în tăcere iărăşi când Rosberg l-a depăşit pe Piquet şi într-un final Piquet l-a depăşit pe Rosberg şi tribunele au sărit în aer.

Rosberg îşi pregăteşte atacul la aspiraţie asupra lui Piquet

Rosberg îşi pregăteşte atacul la aspiraţie asupra lui Piquet

Piquet îl ataca şi pe Villeneuve, care greşind a intrat larg într-un viraj. Gilles neacceptând înfrângere a încercat cu disperare să-şi apere poziţia, însă greşeşte şi iese de pe pistă – abandon.

Gilles Villeneuve iese din cursă când greşeşte încercând să îşi apere poziţia

Gilles Villeneuve iese din cursă când greşeşte încercând să îşi apere poziţia

Turul 31: Piquet, Rosberg, Patrese, Prost, Watson, Mansell. Patrese intra la boxe după trei tururi pentru a abandona cursa. Cauza nu a fost o problemă tehnică. Pe jumate leşinat, Riccardo avea nevoie de ajutor pentru a ieşi din maşină. Din cauza extenuării excesive, nu mai era în stare să continue.

Piquet nu era de prins însă şi câştiga în faţa compatrioţilor săi. Rosberg îl urma, apoi Prost, Watson, Mansell şi tânărul Alboreto.

Podiumul a fost şi el o încercare grea pentru Piquet, care nu a reuşit să stea mult pe cea mai înaltă treaptă.

Condiţiile din cursă îşi spun cuvântul şi brazilianul era cât pe ce să leşine

Condiţiile din cursă îşi spun cuvântul şi brazilianul era cât pe ce să leşine

După cursă, Ferrari şi Renault au înaintat proteste făţă de rezervoarele cu apă de pe maşinile Williams şi Brabham, însă comisarii le-au respins. Însă nu s-au oprit aici şi au depus plângerile la Curtea de Apel FISA.

Toată nemulţimerea echipelor Ferrari şi Renault venea de la faptul că echipele britanice, care majoritatea foloseau motoarele atmosferice, încălcau regula greutăţii minime admisibile a maşinilor (580kg). Încă din Africa de Sud, pe maşinile Williams, Brabham şi Arrows au apărut rezervoare de vreo 30l de apă, care erau destinate pentru răcirea frânelor. Pe durata primelor tururi din cursă, apa se vărsa pe pistă şi maşinile deveneau cu 30kg mai uşoare. După finish, mecanicii umpleau rezervoarele iarăşi cu apă şi maşinile atingeau greutatea legală. Dar cum la Kyalami a câştigat Prost şi maşinile Ferrari au abandonat, nu a urmat nici un protest. În Brazilia însă, Piquet şi Rosberg au câştigat, lăsându-l în urmă pe Prost. Era începutul unui nou scandal.

Decizia Curţii de Apel FISA urma să fie luată în următoarea lună, după etapa din Long Beach. Până atunci:

1. Prost – 13p
2. Piquet – 9p
3. Rosberg – 8p
4. Reutemann – 6p
5. Arnoux, Watson – 4p

REZULTATE FINALE

Pos No Pilot Echipa Tur Timp Interval/Motiv
1 15 Alain Prost Renault 63 1:44’33.134
2 7 John Watson McLaren/Ford 63 1:44’36.124 2.990
3 12 Nigel Mansell Lotus/Ford 63 1:45’09.993 36.859
4 3 Michele Alboreto Tyrrell/Ford 63 1:45’23.895 50.761
5 9 M.Winkelhock ATS/Ford 62 1:44’30.487 1 Lap
6 28 Didier Pironi Ferrari 62 1:45’39.727 1 Lap
7 4 Slim Borgudd Tyrrell/Ford 61 1:44’26.426 2 Laps
8 17 Jochen Mass March/Ford 61 1:45’06.608 2 Laps
9 31 J.P.Jarier Osella/Ford 60 1:44’38.105 3 Laps
10 30 Mauro Baldi Arrows/Ford 57 1:45’16.719 6 Laps
(1) 1 Nelson Piquet Brabham/Ford 63 1:43’53.760 Disqualified
(2) 6 Keke Rosberg Williams/Ford 63 1:44’05.737 Disqualified
(11) 10 Eliseo Salazar ATS/Ford 38 1:05’40.959 Engine
(11) 20 Chico Serra Fittipaldi/Ford 36 1:02’05.834 Suspension
(7) 2 Riccardo Patrese Brabham/Ford 34 56’52.727 Physical
(1) 27 G.Villeneuve Ferrari 29 47’53.640 Spun off
(11) 8 Niki Lauda McLaren/Ford 22 37’10.653 Collision
(7) 16 René Arnoux Renault 21 34’56.762 Collision
(9) 5 Carlos Reutemann Williams/Ford 21 34’58.418 Collision
(14) 11 Elio de Angelis Lotus/Ford 21 35’12.808 Collision
(16) 25 Eddie Cheever Ligier/Matra 19 32’28.290 Water leak
(11) 23 Bruno Giacomelli Alfa Romeo 16 26’48.764 Clutch
(23) 26 Jacques Laffite Ligier/Matra 15 29’03.671 Chassis
(23) 22 A.de Cesaris Alfa Romeo 14 24’35.077 Chassis
(20) 33 Derek Daly Theodore/Ford 12 20’48.241 Spun off
(21) 18 Raul Boesel March/Ford 11 19’04.930 Spun off

REZUMAT CURSĂ ÎN FORMAT VIDEO (comentariul: Clive James)

Galerie Foto

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
___________________________________________________________

BONUS

Pentru cei care ştiu să copie de pe Rapid Share şi au răbdarea să o facă, găsiţi cursa întreagă pe următoarele linkuri (7 părţi în format RAR care pot fi copiate şi asamblate intr-un fişier video conţinând cursa):

http://rapidshare.com/files/159127871/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/159166165/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part2.rar

http://rapidshare.com/files/159185916/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part3.rar

http://rapidshare.com/files/159200881/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part4.rar

http://rapidshare.com/files/159213677/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part5.rar

http://rapidshare.com/files/159225759/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part6.rar

http://rapidshare.com/files/159235888/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part7.rar

http://rapidshare.com/files/159247818/1982_Round_02_-_Brasil_Grand_Prix.part8.rar

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s