Regulament 2010

Deși nu la fel de evidente ca schimbările din 2009, regulile pentru 2010 pot avea totuși un impact major asupra performanței echipelor.

Schimbarea majoră în noul sezon este interzicerea alimentării cu combustibil în timpul cursei. Măsură introdusă în 1994 pentru a face lucrurile mai interesante în cursă, a avut și părți negative, reducând de multe ori cursa la depășiri pe la boxe. Piloții vor trebui oricum să treacă pe la boxe pentru a schimba pneurile.

Această schimbare înseamnă lărgirea rezervorului de la 80 de litri la o capacitate de 250 de litri și va afecta strategia de cursă întrucât piloții vor trebui să fie mai atenți la conservarea frânelor și a cauciucurilor (vă amintiți anii 80 și mașinile rămase fără combustibil în ultimul tur?). Noul rezervor va schimba centrul greutății mașinii și lungimea acesteia.

Punctajul 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 și 1 pentru primele 8 poziții la finalul cursei va fi schimbat cu unul după următoarea schemă:
Poziția 1 – 25 puncte
Poziția 2 – 18 puncte
Poziția 3 – 15 puncte
Poziția 4 – 12 puncte
Poziția 5 – 10 puncte
Poziția 6 – 8 puncte
Poziția 7 – 6 puncte
Poziția 8 – 4 puncte
Poziția 9 – 2 puncte
Poziția 10 – 1 puncte
Noul sistem punctează astfel primii 10 clasați însă nu schimbă decât infim procentajul de merit primit de locul ocupat în cursă.

Anul trecut am văzut reîntoarcerea cauciucurilor slick, fără striații. Dar dimensiunile lor nu s-au schimbat (la forma la care erau înainte de introducerea striațiilor). Asta a însemnat creșterea aderenței față de perioada anterioară, mai ales a pneurilor față. În 2010, lățimea pneurilor față a fost redusă de la 270 la 245mm, rezolvând situația dezechilibrului dintre față – spate. De asemenea, pneurile vor fi mai dure pentru a compensa greutatea mașinii la start (datorită pornirii cu rezervorul plin).

Interzicerea acestora reduce eventualele incidente la schimbarea pneurilor în mai puțin de 4 secunde și reduce turbulența aerului din urma mașinii.

13 echipe – 26 de mașini. Asta înseamnă o mică schimbare în structura calificărilor. Vom vedea astfel câte 8 mașini eliminate în Q1 și Q2, 10 rămânând să lupte pentru pole. Interzicerea alimentării va duce la calificări cu benzină puțină.

Rezumat și adaptat după Formula1.com.
Regulamentul tehnic:
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/technical_regulations/
Regulamentul sportiv:
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s