24h Le Mans 2011

16:00

Start!

16:50

Startul a fost dominat de cei de la Audi, care plecau din pole de altfel. Peugeotul lui Montagny reușește să treacă de Audi-ul lui McNish însă după aproape o oră McNish trece impecabil de Montagny în celebra linie dreapta Mulsanne și cele 3 Audi încep să capete avantaj. Asta până când McNish se atinge cu un Ferrari din clasa GT, provocând un accident spectaculos din care iese pe picioarele proprii: Audi nr. 3 afară din cursă! Celebrul învingător de la Le Mans, Tom Kristensen (8 victorii), coleg de mașină cu Alan McNish nu a mai prins șansa de a-și încerca încă odată norocul.

Safety Car pentru 30 de minute.

12:00

Mai sunt 4 ore până la finalul cursei de 24 de ore de la Le Mans. O cursă mai interesantă ca cea de anul trecut cu răsturnări de situație neașteptate. Ca și anul trecut lupta s-a dus între mașinile Audi și mașinile Peugeot. Vorbim aici de clasa regină a cursei de la Le Mans, prototipurile LMP1. Mai jos, figuranții principali ai cursei:

Mașinile via Spotters Guide (Andy Blackmore Design).

Mare lucru nu s-a mai întâmplat până spre miezul nopții, Audi și Peugeot schimbându-se la conducerea cursei în funcție de pitstopurile pe care le făceau. Dar nu era să fie cursa cu noroc pentru Audi. O nouă întâlnire cu un Ferrari a lui Mike Rockenfeller și Audi-ul cu numărul 1 provoacă un nou accident care a necesitat prezența mașinii de siguranță peste 2 ore pe pistă. Singura mașină Audi rămasă pe pistă este cea cu numărul 2 pilotată de Fassler, Lotterer și Treluyer. Echipajul Rockenfeller, Bernhard și Dumas sunt cei care au câștigat cursa de anul trecut după ce cele 3 echipaje Peugeot s-au retras cu probleme de fiabilitate.

Accidentul lui Rockenfeller:

Acum, Peugeotul cu numărul 9 – Bourdais, Pagenaud, Lamy – a preluat conducerea cursei după ce singurul Audi (2) a intrat la boxe. Treluyer a revenit însă la 4s în urma lui Bourdais și ține bine ritmul. Eurosport transmite în continuare cursa integral.

Încă jumătate de oră

O luptă strânsă între ultimul Audi supraviețuitor, cel cu numărul 2 condus de Andre Lotterer și Peugeot-ul cu numărul 9 condus de Simon Pagenaud. Cele două mașini au intrat împreună la boxe, Audi-ul schimbând pneurile și Peugeot-ul alimentând, distanța în cursă dintre ele fiind acum de aproape 10s, un final furtunos pentru 24 de ore de cursă.

De asemenea, în clasa GT2, o luptă dusă de Ferrari-ul lui Fisichella pentru a-l ajunge din urmă și a câștiga la clasa sa pe A. Garcia într-un Corvette. Ploaie ușoară pe circuit.

Final de cursă!

Audi câștigă la Le Mans pentru a zecea oară în 12 ani după o cursă muncită de echipajul plecat din pole (Fassler, Lotterer, Treluyer). Celelalte două mașini ale producătorului german au suferit accidente puternice, Alan McNish la începutul cursei și Rockenfeller în jur de miezul nopții, ambele după coliziuni cu Ferrari din clasa GT.

Echipajul Audi cu numărul 2 a reușit victoria după ce în ultimele trei ore a dus o luptă strânsă cu echipajul Peugeot cu numărul 9 condus de Bourdais, Pagenaud și Lamy. Este al patrulea an în care echipajul lui Sebastian Bourdais iese pe locul secund. Celelalte două echipaje ale Peugeot, mașina cu numărul 8 (Montagny, Minassian, Sarrazin) și cea cu numărul 7 (Davidson, Gene, Wurz) au ocupat pozițiile 3 și 4. Echipajul 7 a terminat la 4 tururi în urma câștigătorului după ce Alexander Wurz a accidentat mașina în virajul Indianapolis și mecanicii au pierdut timp cu reparațiile.

Echipajul ORECA (cu un monopost Peugeot) format din Lapierre, Duval și Panis a terminat pe poziția a cincea, la 16 tururi în urma câștigătorului.

O controversă s-a născut în urma tacticilor defensive folosite de Peugeot-ul cu numărul 8 în momentul în care echipajul Audi câștigător a trebuit să treacă de ei după ce îi depășiseră cu un tur, întâi Davidson reținându-l pe Treluyer apoi Gene pe Lotterer, cele două mașini chiar atingându-se.

Categoria LMP2 a fost câștigată confortabil de echipa Greaves Zytek-Nissan cu piloții Karim Ojjeh, Tom Kimber-Smith și Olivier Lombard.

Chevrolet a câștigat clasa GTE Pro cu Olivier Beretta, Tommy Milner și Antonio Garcia, urmați îndeaproape de Ferrari-ul condus de Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni și Toni Vilander.

Câteva momente cheie din cursă în fotografii:

 

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s