Big in Japan

Superb, ca de fiecare dată, montajul BBC de la finalul cursei. Perfectă alegerea coloanei sonore, o versiune inedită a hit-ului Alphaville. Vettel s-a alăturat duminică unei liste impresionante de piloți care au câștigat titlul la Suzuka. Oare Suzuka deține recordul la titluri decise? Parcă 11 piloti și-au adjudecat coroana aici. Las cercetarea în sarcina pasionaților de statistici. Vettel cu siguranță le rescrie și, dacă Newey continuă să fie genial are toate șansele să mai distrugă câteva recorduri. N-ar fi nici o surpriză în asta.

Suzuka a fost cursa unde băieții buni ai Formulei 1 s-au acoperit de glorie duminică. Vettel campion, Button câștigător. A fost însă și cursa în care Hamilton a apărut întunecat, lipsit de viteză și rău cu Massa, din nou inutil. Lewis pare că alunecă spre dark side, un Anakin al Formulei 1. Talent enorm, risk taker, un tip care nu se mulțumește niciodata cu locul 2, pilot pur sânge ducând însă și tarele calităților sale: egoist, crede că talentul justifică gesturi nesportive, de copil răsfățat. Repezit și prea putin cerebral în câteva rânduri, auto-izolat de propriile-i fapte. Mușcând din eleroane, roți, ziduri, în loc să guste șampania cuvenită. Ar fi trebuit să fie acolo, lângă Vettel. În timp ce Button se mulțumește cu acest loc 2 în campionat și cu 2-3 victorii de palmares, Lewis fumegă pentru că a pierdut titlul, se dizolvă într-o tornadă personală care-l trage în jos, spre abisul locurilor 5 și al luptelor cu Massa. Forța întunecată a propriilor demoni e ceea ce Lewis trebuie sa învețe să strunească.

Poate că Jenson îl bate astăzi pe Hamilton tocmai pentru că a trecut prin experiența frustrării, s-a călit în anii de la Renault, Williams și Honda. Pentru el challenge-ul a fost să reînvețe să viseze și să câștige. Cei 2 piloți de la McLaren nu pot fi mai diferiți în clipa aceasta. Oby One Button și Anakin Hamilton.

Probabil e nedrept să-i dedicăm lui Hamilton atât de multe rânduri în ziua în care a avut una din cele mai negre zile din carieră. Poate ar trebui să vorbim mai mult despre câtă minte are Seb, pentru că în ziua de azi talentul nu mai e de ajuns. De fiecare dată cand vorbește uimește cu replici sclipitoare, e fermecator și răbdător chiar dincolo de orice limită. Calități oarecum rare pentru un pilot de F1. Dar calitățile care i-au dat acea margine infimă, suficientă cât să se impuna decisiv. Cam ca cele 9 miimi care l-au pus în pole la Suzuka.

Poate e nedrept să nu spun macar 2 vorbe despre cursa în sine, pentru că iarăși am avut parte de o cursă tensionată până la capăt. O cursă în norma lui 2011, cu suficient suspans cât să ne țină treji duminică dimineață. Ce ușor ne obișnuim cu binele! Am uitat de plictiseala anilor trecuți. Altfel, Vettel a pierdut cursa la ultimul pit-stop, când a măcinat option-urile prea devreme și a trebuit să încalțe prime-uri mai devreme ca Button și Alonso.

Iar dincolo de toate acestea duminică s-a mai întâmplat un eveniment, scăpat oarecum neobservat. După 5 ani Michael Schumacher s-a regăsit pentru câteva tururi pe un loc altă dată familiar. Locul 1.

8 responses to “Big in Japan

  1. Cred ca light-motivul acestei curse au fost oglinzile retrovizoare… pornind cu Hamilton care pretinde ca nu l-a vazut pe Massa in oglinda retrovizoare datorita vibratilor (lucru care ar avea ceva fundamente, tinand cont ca avea o pana … desi nu stiu cine-l mai crede), trecand apoi la Vettel care a sustinut ca nu l-a vazut pe JB in dreapta lui la start (desi pe reluare se vede ca, de cand a pornit de pe loc, Vettel si-a atintit privirea in oglinda retrovizoare dreapta) si terminand cu Button care mai in gluma mai in serios a spus ca nici nu s-a uitat in oglinda din stanga cand a iesit de la boxe in fata lui Vettel, si ca daca Baby Schumy ar fi fost „acolo” … cine stie … 🙂
    Oricum, o cursa superba! Ultimele ture nici nu am mai putut sta jos! …mai ceva decat la cursa din Canada: acolo Button avand clar un ritm mult peste cel al lui Vettel, pe cand la Suzuka absolut nimic nu a fost sigur pana la aparitia steagului cu patratele!

  2. Tot anul asta a fost exceptional. Nici nu mai tin minte cate curse deja primii trei au terminat in intervalul de 5-10s… mai tineti minte vremurile MSC? 1.MSC, 2.RAI (0:58)…

  3. Eu am uitat ce s-a-ntâmplat în cursele din sezonul ăsta, iar asta pentru că au fost pur şi simplu prea multe evenimente ca să le pot ţine minte🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s