Singapore 2011. Avanpremieră şi program oficial

Weekendul acesta urmează Marele Premiu din Singapore, faimoasa cursă de noapte pe un circuit stradal foarte tehnic. Sincer, când aud de „Singapore GP” îmi aduc aminte cât de plictisitoare sunt cursele aici şi cât de greu este să depăşeşti. Locaţia şi împrejurările în care are loc această cursă mă fac să zâmbesc cu plăcere însă circuitul în sine nu-mi place. Cursele sunt foarte tacticizate, depăşirile sunt puţine la număr şi dacă nu se întâmplă ceva special atunci există riscul de a adormi în faţa TV-ului.

Din fericire şansele ca ceva special să se întâmple sunt tot timpul destul de mari la Singapore. Dacă nu socotim scandalul „Crashgate” totuşi putem menţiona numeroasele accidente spectaculoase şi ieşirile Safety Car-ului ce provoacă haos, greşelile la boxe (să nu uităm cu a plecat Felipe de la boxe). Poate de data asta cineva iese fără o roată… Anul trecut au fost multe incidente pe pistă. Poate pentru că se apropie finalul sezonului sau poate concentrarea piloţilor nu este aceiaşi pe timp de noapte.

Pe lângă toate astea, pe site-ul official al F1, graficul ce sugerează predicţia meteorologică anunţă furtună tot weekendul de cursă. Nu ar fi rău, deşi mi-e frică să nu fie ceva prea serios şi să se anuleze cursa.
Pirelli anunţă aprovizionarea echipelor cu pneuri soft şi super-soft dar poate n-ar fi rău să aducă şi vreo 2,3 seturi de pneuri wet în plus dacă vremea se anunţă în felul ăsta. Sau poate echipele dau jos roţile şi transformă maşinile în nişte monoposturi amfibiene…

Dar să aduc şi ceva cuvinte de laudă. Organizarea Marelui Premiu de la Singapore este excelentă. Nu numai pentru că este o cursă de noapte ci şi pentru că este un business foarte bun. Weekendul de cursă combinat cu tot felul de evenimente pe lângă atrage mulţimea. Poate la Singapore se potriveşte cel mai bine termenul de „Marele Circ” atribuit Formulei 1. Sunt practic zilele oraşului plus F1, ce să vrei mai mult, nu?

Circuitul are caracteristici asemănătoare cu Monaco şi Hungaroring deci echipele cu monoposturi mai rapide pe asemenea circuite, au un avantaj. Dar poate chiar avem cursă pe ploaie şi statisticile nu o să mai conteze. Eu mi-aş pune banii pe Hamilton cursa asta, îi place enorm circuitul ăsta şi este şi foarte rapid pe el iar McLaren au mers bine la Monaco şi în Ungaria.

Este circuitul cel mai necruţător pentru frâne şi pentru cutia de viteze.. Să observăm doar ultimul sector avem undeva la 9, chiar 10 viraje şi asta în mai puţin de 1500 de metri. Denivelările frecvente dau bătăi de cap piloţilor şi în numeroasele viraje dificile, cea mai mică greşeală şi se pot trezi în zidul de protecţie care şi el este foarte aproape de carosabil. Bag mâna în foc că vom avea cel puţin 1 SC duminică dar presimt mai mult.

Ca încheiere, Mark Webber ne prezintă circuitul într-un tur virtual detaliat:

Iar la capătul celălalt al grilei, Team Lotus ne mai dau cîteva detalii tehnice:

Program oficial:

Vineri, 23 septembrie 2011
Antrenamente libere 1 – 13:00
Antrenamente libere 2 -16:30

Sâmbătă, 24 septembrie 2011
Antrenamente libere 3 – 14:00
Calificări -17:00

Duminică, 25 septembrie 2011
Cursa – 15:00

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s