Interviu F1GP. Mihai Marinescu – dublu podium la Red Bull Ring 2011

Mihai, să începem cu cea mai plăcută parte, atât pentru tine dar mai ales pentru noi: după aproape două sezoane de Formula 2 și rezultate peste medie ai reușit și să atingi eluziva treaptă a podiumului. Și sperăm noi că norocul te va ajuta să urci și pe celelalte două trepte. Felicitări și o întrebare: cum te-ai simțit acolo, pe podium? Noi aproape că ni te-am imaginat pe locul întâi!

A fost incredibil! Sunt bucuros că am reușit să fac acest salt. Și sunt și mai bucuros că pregătirea după Brands Hatch nu a fost în zadar, că noile metode de antrenament/pregătire au adus un plus în performanță.

A fost un sezon palpitant pentru noi și deși ai avut parte din plin de ghinioane, iată că munca grea a dat rezultate. Cât de greu, psihic, este pentru tine să faci față stresului de a concura cu nesiguranța cursei următoare?

Nu mă duc la un weekend de cursă la fel de relaxat ca și ceilalți piloți care au bugetele complete. Sunt pus tot timpul sub presiunea rezultatelor, acestea fiind în cele din urmă cartea mea de vizită, pe baza acestora ne putem construi un buget… în acest moment avem mari probleme, ultimele două etape, Monza și Barcelona, fiind nesigure, din punct de vedere al participării.

Pilot, student, participant în Formula student, pe drumuri între casă și studii (Delft, Olanda) și uneori și în capitală pentru un interviu televizat. Cum faci față?

Sunt pe aceste drumuri de când eram mic, așa am crescut… M-am obișnuit cu acest stil de viață și acum mi se pare normal. Da, câteodată sunt obosit și dorm până după masă târziu, dar nu mă deranjează deloc. Este ceea ce fac!

Din când în când, finanțele îți permit să mergi la antrenamente fizice pentru piloți. Ne poți da detalii, în ce constau acestea și ce costuri au?

La Formula Medicine merg de foarte mult timp. De obicei merg o dată pe sezon pentru un check-up, dar țin tot timpul legătura cu trainerii de acolo. Cea mai mare schimbare în pregătirea mea a fost în această vară și văd că mi se potrivește mai bine decât celelalte modalități de a mă antrena. În principiu sunt antrenamente fizice cu greutăți la aparate sau la liber și mult antrenament în condiții de stres mare. În ultima perioadă am pus accent pe antrenamentul psihic.

L-ai întâlnit recent și pe Robert Kubica. Ce impresie ți-a făcut polonezul? Ai văzut imprimat în psihicul său urmele teribilului accident?

Robert este la fel de puternic ca și înainte de accident, poate mai motivat. Mie nu mi-a lăsat impresia cum că ar fi afectat de incident, cel puțin nu o arată…

Descrie-ne pe scurt accidentul tău de la Monza, cu Mika Maki, din 2007.

O poveste veche!! Eram în luptă pentru locul doi. Îl presam destul de tare și așteptam să facă o greșeală. Am avut o ieșire mai bună din Parabolica decât el și la aspirație am încercat să depășesc. A închis interiorul în prima șicană, însă nici unul dintre noi nu eram siguri de manevră. A frânat mai devreme, iar eu am încercat să pun frâna mai târziu, însă din cauza faptului că eram așa de aproape, roata lui spate cu a mea din față s-au angrenat iar eu am fost aruncat în aer. Amândoi am abandonat…

Cum îți dai seama când mergi la limită? Și atunci când o faci, ce te obligă să îți cenzurezi nevoia de viteză și să mergi în limitele posibilului? Mie întotdeauna mi-ai părut un tip echilibrat pe pistă, cred că prin asta ai și câștigat mult în carieră.

Mersul la limită vine numai din încrederea în sine, în mașină și pistă… Așa se scot timpii buni în motorsport.

Ne poți aminti, în câteva detalii esențiale weekendul acela în care ai câștigat cursa de la Macau? Ce s-a petrecut acolo? Puține detalii au ajuns în presă…

A fost weekendul perfect! Eram deja în Macao de o săptămână și acomodat cu locul. Mașina era în sfârșit ceea ce vroiam. Inginerul cu care am  lucrat la Macao lucrase în acel an la o altă echipă dar noi ne știam foarte bine de pe parcursul anului. M-a ajutat foarte mult în a înțelege mașina (Formula BMW) și îmi dădea sfaturi multe. Relația fiind foarte bună între noi, am fost foarte relaxat. Cum am spus mai sus, am avut încredere totală în mine, în el, în mașină și pistă.

Ne-ai spus odată că mașina care ți-a plăcut cel mai mult să o pilotezi a fost monopostul World Series by Renault. Însă descrie-ne un pic plăcerea de a conduce un monopost F2 creat de Williams, cel în care te vedem cursă de cursă.

Mașina de Formula 2 poate fi comparată cu o mașină de Formula Renault 2.0. La fel de nervoasă, de agilă și sprintenă. Trebuie tot timpul controlată de pilot, să nu își facă de cap. Este o mașină care trebuie dominată. Între timp a început să îmi placă mai mult să conduc F2-ul decât WSbR-ul, tocmai din acest motiv. În principiu este o mașina veselă cu care te distrezi. Totuși, cu cei 500 de CP ai săi, nu trebuie subestimată. La 250km/h trebuie să fii cu ohii în patru! Este un alt stil de pilotaj, mai dinamic față de WSbR datorită motorului mai mic și al turbo-ului.

Revenind la F2, ești foarte aproape de a-i depăși pe Clarke și pe Bratt în clasamentul general, crezi că inginerii îi vor favoriza pe aceștia (și pe Brundle, aflat în urma ta) întrucât sunt englezi?

Nu cred că sunt favoritisme. Cel puțin asta vreau să cred! Știu ceea ce trebuie să fac în ultimele etape, iar inginerii pe care îi voi avea la Monza și Barcelona sunt foarte buni. În plus există un campionat intern între ingineri. Toți vor să îl câștige și în acest moment lupta e strânsă pentru primele 4 poziții și inginerii pe care îi voi avea în ultimele 2 etape sunt pe locurile 4 și 2 în acest moment!

Ce intenționezi după acest sezon de F2?

Pasul următor ar fi GP2.

Îți dorim mult succes în carieră și un final de campionat incendiar!

One response to “Interviu F1GP. Mihai Marinescu – dublu podium la Red Bull Ring 2011

  1. „Mersul la limită vine numai din încrederea în sine, în mașină și pistă… Așa se scot timpii buni în motorsport.”
    tineti minte cuvintele astea pentru ca in viitor, cand Mihai o sa ajunga sus, lumea o sa le caute pe wikiquotes😉

    Oricum se vede pe Mihai ca este un pilot inteligent. Are multe cunostinte tehnice despre monopostul pe care il conduce, oricare ar fi el.

Lasă un răspuns

