Misterul dispariției bărbii lui John Watson

Echipă originară din Statele Unite, Penske Racing (denumită după proprietarul Roger Penske) a avut succese în Indianapolis 500, CanAm și NASCAR. În 1974 debutează în Formula 1 cu Mark Donohue ca pilot și inginer. Anii au trecut și în 1976 echipa îl avea ca pilot pe John Watson. Acesta obișnuia să poarte o barbă mare, obicei al acelor ani. Barba englezului nu era în ton cu toată ținuta echipei.

Într-un interviu acordat publicației F1Racing, Watson povestește:

Penske era o echipă ce urmărea un anume elitism și au adus cu ei profesionalism și o prezentare vizuală nemaivăzute încă în Formula 1. Toată lumea era îmbrăcată la 4 ace și totul era imaculat. Au fost precursorii a ceea ce a făcut Ron Dennis la McLaren. Știam că lui Roger Penske nu îi place părul facial. Și decât să trec prin situația de a mi se cere să mă rad ca să fiu în linie cu echipa, le-am spus: ‘Uitați cum stă treaba. Când vom câștiga o cursă, îmi voi rade barba.’ Timpul a trecut și am ajuns în Austria, unde am câștigat cursa. Mai târziu în acea seară m-am privit în oglindă cu barbă pentru ultima oară. Dimineață am coborât la micul dejun comun și Roger a început să strige: ‘Unde e Watson? Unde e Watson?’ I-am strigat, fără să ridic mâna: ‘Roger, aici!’ S-a uitat în jur și nu m-a recunoscut ‘Unde e, unde e?!’

Așa a rămas John Watson fără barbă. Dar nici echipa Penske nu a mai câștigat vreun grand prix, anul următor retrăgându-se din Formula 1.

2 responses to “Misterul dispariției bărbii lui John Watson

Lasă un răspuns

