FIA revine asupra schimbărilor pentru 2014

FIA (Fédération International de l’Automobile)a publicat acum 2 săptămâni o variantă revizuită a noilor reguli privind motorizarea monoposturilor de Formula 1 începând cu sezonul 2014. După ce a cauzat controverse printre producătorii de motoare și fanii F1 cu propunerea de a înlocui actualele motoare aspirate cu 8 cilindri în V cu motoare turbo cu 4 cilindri, Federația a ajuns la o nouă soluție: motoare turbo de 1,6l cu 6 cilindri. Iar insistența lui Jean Todt de a „înverzi” Formula 1 a adus și câteva surprize. Cea mai mare dintre ele este obligativitatea mașinilor de a opri motoarele la intrarea la boxe și a mișca mașina în perimetrul acesta doar pe baza energiei electrice. Imaginați-vă mecanicii stând cu ochii în patru pe intrarea la boxe întrucât un mașinile nu vor scoate nici un sunet! Energia electrică va fi furnizată de noile sisteme ERS (actualele KERS) a căror putere va crește până la 120kW și vor recupera energie nu doar din frâne dar și din căldura eliminată de gazele de eșapament. Și cea mai interesantă ramificație a acestei reguli este că mașinile vor avea buton de aprindere a motorului încorporat (pornirea mașinilor de astăzi este realizată de către mecanici).

Pe lângă aceste schimbări care vor schimba fața sportului, mai sunt și alte schimbări minore. Aripa față va fi din nou redusă în dimensiuni pentru a evita accidentele provocate de lățimea introdusă de câțiva ani. Greutatea minimă a mașinii a crescut cu încă 20 de kilograme, pentru a acomoda noile sisteme de recuperare a energiei. Turația maximă a motorului va fi redusă la 15,000 de rotații și există griji cum că noile motoare turbo nu vor mai scoate același sunet atât de familiar și îndrăgit de fanii F1.

Documentul complet emis de FIA cu schimbările pentru 2014 poate fi găsit aici.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s