Evoluţia volanului în F1

Am remarcat un interes ridicat al fanilor F1 din Grupul Formula 1 Romania  pentru evoluţia volanelor din sportul în discuţie şi m-am gândit să caut un pic pe net şi să văd ce găsesc. Am dat peste un set de imagini cu nişte volane ale Scuderiei pe parcursul istoriei lor. ENJOY !

1. Ferrari 156 F1-63 – Un volan de lemn gigantic ce nu avea decât un singur scop, de a dirija roţile în dreapta şi în stânga.

2. Ferrari F1-89 – Avem deja un producător privat (MOMO) şi o mărime mult mai mică a volanului. De asemenea putem observa prezenţa unui buton şi a unui întrerupător.

3. Ferrari F399 – Deja trecem în era modernă a volanelor. Avem padelele schimbătorului de viteză, limitatorul de viteză pentru linia boxelor, butonul de radio şi multe alte chichiţe.

4. Ferrari F2007 – Monopostul superb al lui Kimi avea şi el un volan ultra high-tech. Finlandezul putea să schimbe comportamentul maşinii în fiecare viraj şi în funcţie de condiţiile meteo.

Este absolut uimitoare această evoluţie a volanelor şi a tehnologiei F1 în sine. Ce am postat eu acum este doar un procentaj mic şi am să încerc în viitorul apropiat să elaborez o evoluţie mai detaliată. Până atunci vă las cu aceste imagini superbe. Salutare

P.S. – O scurtă vizită pe pagina noastră de facebook şi un like vă rog frumos. Mulţumesc!

Lasă un răspuns

