FIA abandonează interzicerea evacuării gazelor prin difuzor

După un weekend în care ședințele dintre FIA și directorii echipelor au rivalizat cu acțiunea de pe pistă, Federația a decis ca să se revină la regulile existente dinainte de Silverstone, deci toată lumea se va putea folosi în continuare de gazele (fierbinți sau reci) dirijate prin difuzor. Luna trecută, FIA a pornit o campanie de limitare a intervenției electronice asupra motoarelor, tehnică ce permitea acestora să pompeze benzină în sistemul de eșapare chiar când piloții nu apăsau pe pedala de accelerație.

La Valencia, FIA a decis interzicerea modificării mapării motoarelor între calificare și cursă (lucru ce permitea echipelor să folosească setări maxime pentru calificare și revenirea la setări minime pentru cursă). La Silverstone, schimbările emise de FIA i-au făcut pe cei de la McLaren să se plângă că regulile se schimbă la fiecare oră. Vineri, McLaren au declarat că actualele setări acceptate de FIA favorizează motoarele Renault. Sâmbătă, Christian Horner a avut o discuție aprinsă cu Charlie Whiting după ce FIA a revenit la regulile de dinainte de vineri. Apoi, Martin Whitmarsh a cerut o soluție de compromis: „Cred că așa este cel mai cinstit. Inevitabil, interesele primează în Formula 1 uneori, dar dacă nu revenim, etapa aceasta va fi dominată de paranoia, înșelătorie, dezavantaj.

Concluzia finală a FIA a fost ca de la Nurburgring să se revină la setările anterioare.

Niki Lauda a denumit întreaga poveste drept o „farsă” și se întreabă care este motivul din spatele deciziei FIA de a schimba regulamentul la mijlocul sezonului: „Lucrul cel mai important este că nimeni nu protesta: tehnica era acceptată tacit de toate echipele. Și deodată FIA și Charlie Whiting au venit cu ideea de a schimba regulamentul, chiar în mijlocul sezonului. Personal, nu înțeleg. Sper ca absurditatea asta să se termine acum și la Nurburgring să fie clar pentru toată lumea care sunt regulile.

Mulți au simțit această banare a dirijării gazelor prin difuzoare ca fiind un atac direct asupra supremației Red Bull. „Dacă e așa, este o insolență de mare clasă. Nu poți penaliza pe cineva doar pentru că este mai bun” a mai spus campionul austriac.

Red Bull a pornit din pole position în toate cursele din acest an și a cîștigat 6 din ele. Celelate 3 au fost câștigate de McLaren (2) și Ferrari (1).

 

Anunțuri

2 răspunsuri la „FIA abandonează interzicerea evacuării gazelor prin difuzor

  1. Le-au testat dar momentan echipele au respins ideea din cauza pericolului ca pilotul sa ramana prins in cockpit in cazul unui accident.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s