Coechipierul ideal

Se tot discută zilele astea că cei de la Ferrari îl vor pe campionul mondial din 2009 Jenson Button în locul brazilianului Massa. Prima mea impresie a fost că această ştire este doar o speculaţie a mass-mediei pentru rating, evident. Am stat şi am cugetat un pic şi mi-a trecut un gând interesant prin cap. De ce să nu-l vrei pe Button în echipa ta? Deşi nu am fost mare fan al lui niciodată (îl simpatizam când era la BAR Honda), trebuie să recunosc că este o piesă extrem de valoroasă pe tabla de şah a Formulei 1. Practic este coechipierul perfect pus lângă un alt pilot foarte talentat. Un fel de Webber de anul trecut lângă Vettel. Nu numai că este un sprijin bun al pilotului cu numărul 1 dar este capabil să fie uneori chiar mai bun decât acesta. Este varianta mai bună a lui Massa de la Ferrari şi a lui Webber anul acesta la Red Bull.

Nu mă înţelegeţi greşit, nu zic că Hamilton este neapărat #1 şi că Jenson o să stea în spatele lui tot anul, însă când simte că nu poate juca un rol mai important decât pilotul de sprijin atunci nu face scandal precum alţii… vezi Webber când a zis „Not bad for a number two driver” sau Massa în numeroasele lui declaraţii de genul acesta.

Îl consider cel mai bun coechipier pentru că atunci când trebuie să fie pilotul cu numărul doi se sacrifică pentru binele echipei şi o face cu măestrie, iar atunci când se iveşte şansa este un pilot numărul unu la fel de bun, ba chiar excelent.

Anul trecut Hamilton a dominat clar la McLaren şi a fost 100% pilotul numărul unu iar Button şi-a făcut treaba şi a jucat rolul pilotului secundar cu măestrie adunând puncte pentru echipă şi astfel transformând McLaren în vicecampioană în faţa celor de la Ferrari. Anul acesta în schimb poate fi altfel pentru Jenson. Hamilton este într-o formă mai slabă. Mă corectez, nu o formă mai slabă ci îi lipsesc nervii de oţel, este un pic pierdut cu firea şi atunci concentraţia lui nu este la 100%. Aşa se pierd cel mai uşor puncte. În momentul în care Hamilton „a luat-o pe arătură” şi lucrurile arătau prost pentru McLaren, Jenson a scos asul din mânecă şi a salvat echipa (vezi Monaco şi Montreal anul acesta).

Anyway, Jenson pare a fi pilotul echilibrat, care reușește pentru echipă în diverse circumstanțe. Înţeleg de ce Ferrari îl vrea în locul lui Massa iar Red Bull în locul lui Webber… sau cel puţin aşa se zvoneşte.

9 răspunsuri la „Coechipierul ideal

  1. Deja au inceput speculatiile.:))..sunt tare curioasa cum vor arata echipele dupa anul acesta. Dar Button ca „suport” pentru Alonso…nu stiu zau ce ar iesi acolo. Adica daca Vettel face mutre-mutrite de copil rasfatat atunci cand nu iese primul si mai ales atunci cand, o vai, este intrecut tocmai de coechipier…parca-mi si imaginez cu am reactiona Alosno. El gesticuleaza nervos la orice, si e simpatic asa cand se agita, dar cu calmul englezesc a lui Button…”ordine de echipa” sau nu, ar fi o batalie grozava. Desi nu-s convinsa ca mi-ar placea sa vad asta.
    Iar Button ca „suport” pentru Vettel…no way. Imi pare destul de rau pentru Webber la faza asta (da el scapa…sa zicem) nu mai vreau sa imi para rau si dupa Button…

    Mi-am imaginat candva, cum ar arata si un singur Mare Premiu facut asa, in joaca, in care sa se amestece pilotii intre ei in cadrul echipelor…dar dupa preferintele personale. As fi curioasa „cine cu cine”… 🙂 asa dupa judecata lor.

  2. Imi place mult idea ta cu amestecatul pilotilor pentru un GP, si sa le mai dai monoposturi identice, ar fi interesant de vazut cine cum se descurca. Imi place de Button ca se adapteaza usor la orice coechipier, fie el mai rapid sau mai lent decat el. Sa vedem intai ce face anul acesta, daca il bate sau nu pe Hamilton.. daca nu, atunci poate ar fi o idee buna o schimbare de echipa.

  3. Nu e putin ciudat sa vorbim despre Button ca pilotul numarul 2 in cadrul unei echipe (oricare echipa) dupa o cursa ca cea de la Monte Carlo si Montreal? Si totusi la singurul sau titlu mondial era lider de echipa (e drept ca la ajutat foarte mult si masina)

  4. Cei de la Automarket,au un concurs de manager de F1,incare pilotii sunt rearanjati dupa primele 4 curse,precum si in restul sezonului.Ar fi interesant,cel putin la nivel de imaginatie,cum ar arata si Formula1,cu o astfel de aranjare a pilotilor 🙂
    Eu retin ca atunci cand Button s-a dus la Mclaren dupa titlul din 2009,a spus ca Mclaren este echipa sa preferata.De declaratia ca de mic ar fi vrut sa condica pentru Ferrari nu am auzit si asta spune un fan al lui Button!

  5. Din articolul asta rezulta ca si Alain Prost era un numar doi pentru Senna la McLaren si Lauda era un numar doi pentru el. Fara suparare, dar mi se pare ca parerea nu are nicio legatura cu realitatea.

  6. Cristian, nu ai inteles la ce ma refeream. Nu am zis ca el este neaparat un numar 2 batut in cuie fata de Hamilton, am zis ca atunci cand pur si simplu coechiperul sau (in cazul acesta Hamilton) este mai bun ca el (anul trecut) el nu se panicheaza si nu-si pierde cumpatul. Ramane lucid si ajuta echipa pana la sfarsit. Nu o da in declaratii de presa acide precum au facut Massa, Webber, Barichello si multi altii.
    Pe scurt am zis ca Button poate fi un #1 driver dar in acelas timp si un #2 driver excelent, un team player redutabil.

  7. Despre Button se pot face multe presupuneri (atata timp cat nu-l cunoaste nimeni personal 😛 ) dar ceea ce cred eu ca se poate afirma despre ele este faptul ca isi cunoaste interesul. Mie cel putin imi lasa aceasta impresie. Este adaptabil asadar, tocmai din acest motiv, dupa parere mea, repet.

    Insa, n-as garanta neaparat cu argumentul declaratiilor de presa (mai mult sau mai putin acide) pentru ca, dupa cum stim cu totii, imagina conteaza foarte mult si este, nu in ultimul rand, cea care ‘vinde’, astfel incat, chiar daca Button ar avea vreodata tendinta de a se exprima..liber, ca sa zic asa, n-o face. Motivele pot fi, dupa cum am spus, variate.
    Nici declaratiile celorlalti „2nd driver” enumerati mai sus nu m-as grabi sa le judec ca fiind necugetate/acide…lumea asta a lor e una atat de, hm, deosebita, ca sa zic asa incat nu poti stii niciodata cu adevarat. Acuma nu vreau s-o dau in paranoia..:)) dar mie asa mi-se pare. Au atatea strategii de distragerea atentiei incat nici nu mai stiu ce sa cred uneori! (Dar acesta este doar asa un..gand 🙂 )
    Desi in cazul concret al lui Webber ar parea destul de evident…poate chiar si la Massa…nu stiu.

  8. Da, interesant ce zici Anca, dar tind sa cred ca esti prea diplomatica sau prea nice 😛 😀 De ce? Take a look at this:

  9. Hehe, amintiri :)) Asta intr-adevar nu cred ca a gandit-o inainte, insa a fost nedreptatit…zic eu. Si apoi, e om, nu masinarie.
    Si in plus, cred ca iti amintesti de celebra poza de reconciliere a celor de la Red Bull chiar dupa incidentul de la Istanbul din 2010 in care i-au pus pe cei doi sa pozeze…iar scopul acelei imagini a fost clar publicitatea. Deci cumva ce ni se vinde comparat cu reactiile lor spontane reflecta imaginea despre…lumea lor.
    Asadar, pentru ca deja am deviat de la subiectul intial – Button (la Ferrari/ 2nd driver) – revin: ceea ce vroiam eu sa zic era doar ca, da, Button chiar pare a fi coechipierul ideal pentru ca, pe langa competentele sportive are, aparent, si calmul necesar si ideal in anumite conditii (si in conformitate cu anumite preferinte). Dar, dupa cum am mai zis, cred ca-si vede si interesul, asa ca eu una nu pot fi niciodata sigura daca intr-adevar este atat de calculat precum pare sau daca are el motivele lui…altele decat cele transparente pentru noi. (Desi, as vrea sa cred insa ca el isi vede de treaba lui tocmai pentru ca el vrea sa fie pilot. Sportiv. Vrea sa faca parte dintr-o echipa care sa-i permita sa-si puna in valoare munca si talentul. Si pentru asta trebuie, probabil, anumite compromisuri de acest gen. Adica, uite Webber. Se manifesta si Red Bull clar nu-l mai vor. Ok, si daca nu se retrage unde ajunge? La o echipa de mana a doua,… ca sa ce? …)
    Ceea ce, pe de alta parte, desi poate ar suna a critica la adresa reactiilor celorlalti piloti, nu este in niciun caz…pentru ca nu cred ca vom sti vreodata care-i „spilu” acolo (vezi si filmuletul lui T-Pain sau cum l-o chema pe nenea cu multi de f*ck in exprimare…e mai mult decat graitor 🙂 ).

Lasă un răspuns

