Canada 2011. Montreal. Program oficial și avanpremieră

Frunză verde busuioc, tare-mi place ca să joc… frunză verde, mere, pere, nu te însura măi vere… Stai un pic! Ce-i asta?!?!? În primul rând nu ne interesează nici o frunză verde şi în nici un caz una de busuioc, poate una roşie,  şi de arţar dacă se poate, asta pentru că echipele şi-au mutat deja catrafusele la Montreal.. Urmează Marele Premiu al Canadei pe unul din circuitele mele preferate: Gilles Villeneuve.

Marele Premiu al Canadei există în calendarul F1 din 1967, pe 3 circuite diferite. Pe noi ne interesează cel menţionat mai sus care din 1978 până în prezent găzduieşte o etapă în marele circ (excepţie 1987 şi 2009). Un circuit care este foarte necruţător cu monoposturile din punct de vedere al uzurii motorului şi în special al discurilor de frână, are o combinaţie admirabilă de linii drepte unde se ating viteze foarte mari, două ace de păr ideale pentru depăşiri şi numeroase viraje de viteză mare unde cea mai mică greşeală te trimite direct în zid.

Câteva detalii legate de Circuit de Gilles Villeneuve:
Lungimea unui tur – 4.361km
Distanţa de cursă – 305.207 km (70 de tururi)
Record – 2004 Rubens Barichello (Ferrari) – 1:13:622
Câştigătorul de anul trecut – Lewis Hamilton

Cei de la Pirelli pregătesc aici aceleaşi tipuri de pneuri pe care echipele le-au utilizat la Monte Carlo, adică acele supersofturi marcate cu roşu şi softurile marcate cu galben deşi ambele cu mici modificări. Să nu uităm că aceste două pneuri o să se comporte altfel pe acest circuit decât la Monaco unde surprinzător ele au ţinut peste aşteptările tuturor.

O noutate interesantă o să fie implementarea a două zone DRS în cursă faţa de celelalte GP-uri unde piloţii erau limitaţi la una singură. Asfaltul este unul foarte abraziv şi pneurile folosite în acest weekend se vor consuma foarte repede, în special super softurile, dar nu mă plâng, se anunţă spectacol. KERS-ul cred că o să fie determinant în acest weekend. Dacă cei de la RBR nu au reuşit să remedieze problema lor în totalitate, îi văd deja surclasaţi de către McLaren şi poate chiar şi Ferrari.

Comisarul de cursă special invitat la Montreal este nimeni altul decât dublul campion mondial Emerson Fittipaldi. Brazilianul a câştigat o singură dată în Canada iar asta a fost în 1974 şi nu pe acest circuit.

Deţinătorul recordului pentru cel mai rapid tur (Barichello) sărbătoreşte în weekend a 310-a cursă din cariera lui în F1. O altă curiozitate este faptul că 5 piloţi au câştigat pe acest circuit pentru prima oară în cariera lor, ce amintiri frumoase îmi imaginez că au, locul ăsta mi se pare magic. Gilles Villeneuve (Ferrari – 1978), Thierry Boutsen (Williams – 1989), Jean Alesi (Ferrari – 1995), Lewis Hamilton (McLaren – 2007) şi Robert Kubica (BMW – 2008).

Vettel a câştigat deja 5 din cele 6 curse disputate şi nu a lipsit din prima linie a grilei de start din Singapore, 2010. Cred însă că aici este prima oară în acest an în care poate rata prima linie în calificări şi podiumul după cursă.

Avem o combinaţie interesantă de 2 zone DRS, KERS, linii lungi cu zone de frânare violente, un asfalt dur care mănâncă cu poftă pneurile şi nu în ultimul rând nişte Pirelli-uri soft şi super-soft. Dacă lângă toate astea se mai adaugă şi o vreme instabilă, să zicem o ploaie scurtă de 10-15 min. dar destul de tare încât să necesite intermediare, atunci avem garantat o cursă fenomenală. Şi dacă tot am pomenit de vreme, cei de la BBC au anunţat că sunt şanse mari ca duminica să avem o cursă pe ploaie. Pneurile se uzează foarte repede şi lasă urme de cauciuc granulate pe marginea liniei ideale, iar dacă plouă un pic în timpul cursei, zonele respective se transformă în patinoar.

Zidul Campionilor sigur aşteptă următoarea victimă, iar cu 5 campioni luând startul şansele cresc semnificativ. Este minunată ultima şicană, dacă intri cu viteză prea mare rişti să te trezeşti în faimosul zid, iar dacă eşti prea precaut rişti să fii depăşit, aici fiind un loc foarte bun pentru asta.

Pit Lane-ul este unul relativ scurt şi opririle la boxe sunt destul de rapide iar cu asfaltul ăsta atât de necruţător pneurilor ne putem aştepta la 3-4 opriri, sper că de data asta anticipez mai bine decât în precedentele curse.

În orice caz, spectacolul este garantat într-un loc atât de magic precum circuitul de la Montreal.

Program oficial:

Vineri 10 iunie
Antrenamente libere 1 – 17:00
Antrenamente libere 2 – 21:00

Sâmbătă 11 iunie
Antrenamente libere 3 – 17:00
Calificări – 20:00

Duminică 12 iunie
Cursa – 20:00

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s