Câteva gânduri despre DRS la Monaco

Deși știu că deja sunteți bine puși la punct cu acest subiect datorită explicațiilor date de Florin Ion și Antal Putinică în comentariul antrenamentelor libere, revin cu câteva detalii.

În primul rând, folosirea DRSului pe această pistă nu va avea nici un efect. Monaco a fost întotdeauna un circuit pe care a contat enorm aderența, fie ea mecanică sau aerodinamică – cu cât mai multă aderență, cu atât mai rapid o mașină străbate sinuosul circuit monegasc. Astfel, folosirea DRSului practic va încetini piloții chiar dacă acesta este creat pentru viteză. 85% din circuitul monegasc înseamnă frânare, cel mai rapid punct al circuitului fiind ieșirea din tunel, zonă mai scurtă de 700 de metri. Ce înseamnă asta? DRS activ pentru o secundă, timp care nu va fi oricum suficient pentru depășire. Ca idee, anul trecut, echipele care beneficiau de F-duct nu l-au implementat la Monaco întrucât au realizat că nu va folosi la nimic. Și apoi, prima șicană de după ieșirea din tunel este un punct natural de depășire pe acest circuit, cu condiția ca rivalul să nu fie atent.

Apoi, FIA a reacționat la vocile îngrijorate ale piloților și DRSul a fost interzis pe zona tunelului. Noua zonă de DRS va fi activă pe linia boxelor. Charlie Whiting a trebuit să ajungă la această concluzie după ce Rubens Barrichello a declarat că „aș dori ca oamenii care iau deciziile să stea în mașină și să treacă prin tunel cu DRSul activ.” Zona de detecție a DRS va fi șicana Swimming Pool, în zona intrării la boxe și odată activat, sistemul ar putea permite depășiri în virajul Sainte Devote, o zonă momentan periclitată de asfaltul nou pus în zona de dinainte de acest viraj.

Anunțuri

3 răspunsuri la „Câteva gânduri despre DRS la Monaco

  1. Superb graficul, bravo Liviu, nice work 🙂
    Nu o sa conteze asa mult DRS aici, trebuia sa bage DRS zone si de la St. Devote pana la Massanet.

  2. Sau să renunțe complet la el. Cred eu că DRS în acest weekend este o sursă de accidente. Dar să vedem, căci până acum, sezonul a fost plin de surprize.

  3. Pai in GP2 au fost destul de multe accidente fara DRS, poate in F1 o sa fie si mai multe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s