Mister 93%

Vettel a câștigat 93 din prima sută de puncte pusă în joc în 2011. Și a meritat fiecare punct. Așa cum am mai scris, Vettel a mai găsit o treaptă de performanță. Practic, e același de anul trecut – mai puțin greșelile. Acum conduce ca un campion: seren, conștient de valoarea lui, chiar și atunci când strategia nu-l ajută (cum a fost în China) sau când distruge mașina în antrenamente libere (Istanbul). Forma lui Vettel nu lasă nici o speranță urmăritorilor. Webber, pe un material identic cu al lui Seb, a reușit doar 55%.

Dincolo de Vettel e un vid și apoi îi regăsim pe ceilalți protagoniști. Lewis – inconsistent, vrea prea mult, mașina nu-l ajută, depășește limitele uneori… Alonso – numit pilotul zilei ieri la BBC dar călare pe un Ferrari lipsit de avânt. Jens și Mark au pornit sezonul ezitant, dominați de coechipieri. Ieri, faza zilei a fost oferită de duelul fratricid de la McLaren, cei 2 depășindu-se alternativ înainte de primul pit, când echipa a hotărât că e mai sănătos să-i despartă, așa că l-au pus pe Jenson pe 3 stopuri, strategie pierzătoare.

Istanbul ne-a oferit o cursă vie, plină de depășiri și pitstop-uri, fapt care a derutat, până și Lewis întrebând la sfârșit: „Câte pituri am făcut? 4? 5?”. Dacă până acum lumea plângea după depășiri, acum avem o ploaie de schimbări de poziții, mai ales de la locul 2 în jos. Cursa e dificil de urmărit dar eu unul prefer asta procesiunilor terne de acum un an. Unii spun că se depășește prea ușor datorită KERS și DRS dar, cum zicea Alonso – nu acestea sunt hotărâtoare, cât cauciucurile, ele sunt cheia schimbării în acest sezon.

Dincolo de lumini, podiumuri, regăsim zâmbetul trist al unui fost mare campion. Pentru a câta oară Schumi a fost iarăși implicat în dueluri inutile, în urma cărora a pierdut bucăți din mașina și aură? Pentru a câta oară a fost bătut de Rosberg? Pentru a câta oară a fost mediocru? Sigur, nu e ceva ce germanul apreciază și, poate pentru prima dată, a admis că vina îi aparține. Iar felul în care a spus-o nu poate însemna decât un singur lucru… Păcat, ar fi fost frumos să-l revedem pe Schumi în frunte, prezența lui dă luciu Formulei 1, dar cred că s-a săturat și el să fie depășit de Petrov, de Kobayashi, să lupte cu plutonul secund de piloți germani în vreme ce Vettel strălucește acolo sus, puternic!

Anunțuri

10 răspunsuri la „Mister 93%

  1. Duelul din cursa de ieri dintre cei 2 de la Mclaren,ne-a adus in minte ce s-a intamplat anul trecut intre aceeasi piloti,imaginile parca fiind trase la indigo!Mie de departe cea mai spectaculoasa manevra de depasire a fost al lui Button,aupra lui Rosberg,pe care l-a depasit la capatul liniei drepte dinainte viraju;ui12,apoi a fost depasit de Rosberg,in aceea sicana,ca pe urma Button sa il depasasca pe exterior.Sincer nu imi aduc aminte de o asemenea faza de depasiri,incheiate cu depasirea pe partea exterioara.
    Afost fantastic!!!!!

  2. Mda, schumi tot schumi ramane. La duelul cu Petrov zici ca fost cu Hill in ’94 sau JV in ’97. Un mare frustrat.

  3. Esti dur cu Schumi. Eu cred ca asta este stilul lui si nu e deloc impacat cu masina, traieste cu impresia ca poate face fata unui Petrov… ei bine, acum Petrov si coada plutonului se inghesuie sa il depaseasca pe Schumi si desi Michael are impresia ca ei ar trebui sa cedeze, acestia nu o fac. Fara sa fiu critic, au apus de mult vremurile MSC/Ferrari cand lumea se dadea deoparte…

  4. Eu ma refer mai ales la cum a virat in Petrov cand acesta avea mai mult de jumatate de masina in fata. A exagerat enorm schumi acolo 😀

  5. Pai cam asta ziceam si eu, pe vremuri i se facea loc, acum nu-i pasa nimanui de el.

  6. Oricum, eu unul am ramas foarte surprins cand l-am auzit pe Schumi sa spuna ca a fost vina lui! Nu prea l-am auzit facand asta……………cat despre performantele lui, se vede clar ca nu se simte bine cu tot acest „nou”: anvelope, aerodinamica, masina in general se conduce total diferit fata de „vremurile lui”.
    Cat despre datul la o parte, sunt de acord doar partial, deoarece este vorba mai mult de faptul ca majoritatea pilotiilor sunt tineri, dornici de afirmare, si implicit mult mai agresivi!
    Schumi nu putea sa stea departe de curse, prezenta lui aducand un plus in paddock-ul F1……….si sunt ferm convins ca atunci cand se va retrage definitiv, desi nu a mai facut nimic notabil in aceasta perioada, toti pasionatii ii vom simti lipsa…………si asa cum in aceste momente nu prea constientizam ca este acolo pe circuit, in cursa, cand nu va mai fi vom constientiza lipsa lui!!

  7. Petrov a iesit larg in viraj, iar Schumi a vrut sa intre pe trasa putin prea devreme, estimand gresit dinamica fazei. Nu stiu de ce apreciati ca e „frustrat”, sau chiar „agresiv”. Era in fata, a incercat sa inchida interiorul (nimic neregulamentar pana aici), n-a reusit la timp, a ciupit aripa fata. Punct.

  8. Trebuie sa redeschid punctul. Cand l-a lovit, Petrov trecuse cu aproape toata masina de el, germanul si-a lovit aripa fata de roata spate a rusului. Cred ca a fost pur si simplu o greseala din partea germanului. Nici eu nu il vad frustrat si agresiv. Poate nu e invatat cu aripile fata foarte late. Uita-te la faza A intrat in el, si-a facut rau singur. Cum a mentionat si el, a gresit.

  9. Declaratia lui Schumacher:

    „Am spus înainte de cursă că va fi ceva acţiune şi într-adevăr aşa a fost. Cred că am fost responsabil să am acest rezultat pentru că în privinţa lui Petrov a fost greşeala mea în cea mai mare parte. Trebuie să analizez, pentru că a fost puţin ciudat că am ajuns unul lângă altul şi mi-am pierdut aripa fată. Oricum, după aceea am avut multe lupte, multă acţiune, dar pentru nimic. Casca de aur, aşa îi spunem în Germania, asta am obţinut şi nimic mai mult, aşa că este puţin păcat”,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s