Marele Premiu al Turciei. Program oficial și avanpremieră


După o pauză îndelungată Formula 1 revine cu Marele Premiu al Turciei. În China am avut o cursă spectaculoasă şi am o presimţire că nici aici nu o să ducem lipsă spectacol şi multe lupte roată la roată. Cei de la Pirelli au anunţat că şi în Turcia tactica ideală o să fie cea de 4 opriri, diferenţa însă este că acum echipele ştiu de acel dezavantaj de a sta mai mult pe circuit cu gumele folosite şi nu o să uităm nici de ce a făcut australianul Webber în  China cu respectiva tactică.

BBC anunţă o cursă pe ploaie duminica asta, ceea ce nu este exclus deoarece în Istanbul vremea este foarte greu de prezis şi chiar şi în perioadele mai calde şi secetoase ploaia îşi poate face prezenţa oricând.

Este un pic trist faptul că acest circuit nu are viitorul asigurat în F1 deşi este poate singurul circuit reuşit al “talentatului” Tilke. Are nişte viraje tehnice de mare viteză care fac acest circuit special şi dacă ne mai şi amintim de evenimentele de anul trecut parcă îmi pare rău că o să fie exclus din calendarul F1.

Vettel vine în Turcia cu un pachet mai mare de experienţă şi cu un avantaj frumos faţă de adversarii săi direcţi în clasamentul general. Poate de data asta nu o să-l lovească pe propriul coechipier dar o să avem totuşi o luptă intensă pentru victorie. Acelaşi lucru valabil pentru băieţii de la McLaren, probabil ţineţi minte faza respectivă în care lui Hamilton i-au zis să o lase mai moale şi să schimbe setările motorului pentru a economisi benzină iar Button a trecut imediat în acţiune şi l-a depășit pe Hamilton.. continuarea o ştim cu toţii.

Poate cel mai interesant fapt este că intrăm în Europa şi după pauza de 3 săptămâni majoritatea echipelor vin cu upgradeuri şi cine ştie, poate nişte inovaţii inedite. Ne putem aştepta ca cei de la Red Bull să mai piardă din avantajul tehnic faţă de urmăritori sau să se îndepărteze şi mai tare dacă Newey a mai visat ceva frumos, metaforic vorbind, evident..

La Istanbul avem un pitlane mai scurt comparativ cu celelalte circuite şi cei de la Pirelli au declarat că după spectacolul din China diferenţa dintre pneul soft şi cel hard o să fie mai mare, astfel echipele sunt băgate şi mai mult în ceaţă… ce e mai bine? Să mergi mai mult pe hard sacrificând din viteză însă câştigând prin mai puţine opriri sau pe soft inversând situația? Eu aş zice că tactica ideală aici o să fie cea de 4 opriri folosind cât mai puţin pneurile hard… De ce? Temperatură scăzută în weekend, pitlane scurt, aderenţă mai bună pe soft-uri şi binenţeles experienţa din China.

În orice caz o să avem un weekend palpitant şi o cursă interesantă din punct de vedere tactic dar şi tehnic cu noile îmbunătăţiri aduse de majoritatea echipelor.

Avem acelaşi fus orar cu turcii deci programul de weekend este următorul:

Vineri, 6 mai
Antrenamente libere 1  – 10:00
Antrenamente libere 2 – 14:00

Sâmbătă, 7 mai
Antrenamente libere  3 – 11:00
Calificări – 14:00

Duminică, 8 mai
Cursa  – 15:00

Toate sesiunile sunt transmise live de Digi Sport și Digi Sport Plus.

Un mic istoric al circuitului aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s