Circuite: Sepang, Malaezia

Circuitul Sepang International, aflat lângă Kuala Lumpur în Malaezia, este un traseu modern cu sensul de mers în direcția acelor de ceasornic. Sepang a debutat în 1999 și are o capacitate de 133.000 de locuri. Cel mai bun tur pe acest circuit a fost obținut de Juan Pablo Montoya în 2004 pentru Williams BMW: 1:34.223. Recordul în calificări este deținut de Fernando Alonso (Renault): 1:32.582.

Foști câștigători pe acest circuit sunt:

1999 – Eddie Irvine, Ferrari
2000 – Michael Schumacher, Ferrari
2001 – Michael Schumacher, Ferrari
2002 – Ralf Schumacher, Williams
2003 – Kimi Raikkonen, McLaren
2004 – Michael Schumacher, Ferrari
2005 – Fernando Alonso, Renault
2006 – Giancarlo Fisichella, Renault
2007 – Fernando Alonso, McLaren
2008 – Kimi Raikkonen, Ferrari
2009 – Jenson Button, Brawn GP
2010 – Sebastian Vettel, Red Bull

Sepang a debutat în 1999, semănând în unele privințe cu A1 Ring, cu două linii drepte lungi unite printr-un hairpin. Circuitul prezintă zone largi de degajare, e format din 15 viraje iar combinația de viraje și linii drepte alcătuiește un circuit foarte tehnic și cu posibilități de depășire datorită pistei largi. În cei 12 ani de existență, cel care a plecat din pole a câștigat de 6 ori, cel mai rău rezultat în acest caz fiind Felipe Massa în 2008, plecat din pole și încheind pe 19.

Michael Schumacher, Kimi Raikkonen și Fernando Alonso au câștigat de măcar 2 ori această cursă iar Giancarlo Fisichella a reușit aici a treia și ultima sa victorie pentru Renault în 2006, la mai puțin de 5s în fața lui Fernando Alonso, asigurând primul finiș 1-2 pentru echipa Renault după 24 de ani.

În 2007 Alonso a câștigat a 16-a sa cursă aici, la 17,5s în fața lui Hamilton iar în 2008 Raikkonen a obținut a doua sa victorie aici (și a 18-a din carieră). 2009 a fost cursa stricată de musonul malaezian, celebra cursă în care Felipe „babya cerut un vizor mai tranparent iar Jenson Button și-a continuat seria de victorii începută pentru Brawn în Australia.

2010 a fost anul lui Vettel, acesta reușind să treacă de Rosberg și Webber la start și să preia conducerea cursei.

În 2011, KERS și DRS vor juca un rol important pe cele 2 linii drepte.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s