Schimbările de regulament pe scurt

Iată pe scurt regulile principale care caracterizează noutățile în acest sezon și pe care le vom vedea aplicate în această primă cursă a anului:

Drag Reduction System (DRS) – Sistem de reducere a rezistenței la înaintare

Principala schimbare tehnică a mașinilor din acest an este faptul că eleronul față devine fix iar pe cel din spate se aplică această aripă mobilă care constă în două elemente: unul inferior fix și unul superior mobil. În starea normală, distanța dintre cele două este de un cm iar activat, elementul superior se ridică la 5 cm permițând aerului să treacă printre elemente și reducând drastic capabilitatea mașinii de a se lipi de circuit (pierzându-și aderența pentru a mări viteza mașinii pe linii drepte unde aderența nu este neapărat necesară).

Acest sistem poate fi folosit oriunde în timpul calificărilor și antrenamentelor dar în timpul cursei folosirea aripii mobile este limitată la o zonă de pe circuit stabilită anterior de către FIA, zone unde se consideră că depășirile pot fi facilitate de către DRS. Deasemenea, sistemul poate fi activat de către pilot numai când se află la o distanță de o secundă în spatele celui pe care îl va depăși. Sistemul se deactivează automat când mașina frânează și nu poate fi folosit în primele două tururi de la start și în primele două tururi de la retragerea Safety Car-ului.

Kinetic Energy Recovery System (KERS) – Sistem de recuperare a energiei kinetice

Introdus și folosit în 2009, echipele au fost de acord să îl scoată în 2010. Sistemul constă în recuperarea energiei produsă prin frânarea mașinii, înmagazinarea acesteia într-o baterie și refolosirea pentru mărirea puterii motorului, generând o putere de 60W și un boost de 0.5bhp timp de 6.67s. Regulile nu interzic folosirea KERS și DRS în același timp.

Cutia de viteze și motorul

Fiecare pilot trebuie să folosească aceiași cutie de viteze timp de 5 curse. Dacă sunt nevoiți să o schimbe înainte de 5 curse vor primi o penalizare de 5 poziții pe grila de start. Dar nu vor fi penalizați pentru prima schimbare.

Pe parcursul sezonului, piloții au voie să folosească doar 8 motoare.

Difuzoare duble

Difuzoarele duble au fost interzise în acest an.

Pilotaj și stewarding

Regulamentul sportiv interzice unui pilot să folosească mai mult de o schimbare de direcție în momentul în care își apără poziția, schimbarea anormală a direcției sau forțarea unui alt pilot în afara circuitului. Stewarzii au la dispoziție pedepse care variază de la drive-through, penalizări de stop – go de 10 s, penalizări asupra timpului final, penalizări pe grila de start, excluderi și suspendări din cursele următoare.

Cauciucuri

Ca și în 2010, piloții care ajung în Q3 trebuie să intre în cursă cu cauciucurile folosite în calificări. Fiecare pilot va trebui să folosească în cursă ambele specificații de uscat. Dacă un pilot nu va folosi ambele specificații va fi penalizat cu 30s la timpul final.

Ordine de echipă

Dacă țineți minte, anul trecut, în urma situației Ferrari de la Hockenheim, ordinele de echipă au fost interzise. Anul acesta însă, paragraful referitor la interzicerea ordinelor de echipă au fost eliminate din regulament.

Calificări

Un pilot care realizează un timp cu 7% mai încet ca cel mai bun timp nu va intra în cursă (am remarcat că în general, acest timp se încadrează la 5 – 6s de primul timp). Iată că această regulă, denumită 107%, a făcut deja două victime pentru cursa de azi, echipa Hispania neluând startul.

Anunțuri

2 răspunsuri la „Schimbările de regulament pe scurt

  1. Ca si o critica (constructiva se vrea) la adresa comentatorilor de la Digi, indicatorul de KERS de pe grafica TV prezinta timpul cat mai poate fi folosit in acel tur, si nu gradul de incarcare al bateriei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s