Miraj în deșert


Cursă senzațională la Sakhir! Pentru prima dată schimbările de regulament au avut efectul scontat, spre satisfacția lui Bernie și a noastră! Vettel a început un pic deconcentrat campania pentru apărarea titlului, probabil casca lui încă mai rezonează de emoțiile ultimului tur de la Yas Marina. Alonso, pe de altă parte a început decis, cu pole position. Ferrari și Red Bull promit să fie protagoniste și în 2011, fiind cu un pas înaintea McLaren-ului și a celor de la Mercedes.

Calificările s-au desfășurat fără prea mari surprize, alta decât plăcuta clasare în top 10 a debutantului Perez. Cursa însă a fost nebună, cea mai bună cursă de debut din ultimii 10-15 ani! În sfârșit blestemul lipsei de spectacol a fost spart, am avut depășiri aproape ca la o cursă de Indy, evenimente, schimbări de lider și dramatism până în ultimul tur. Până și piloții zâmbeau la sfârșit, pare că în sfârșit Formula 1 și-a regăsit spiritul și acum piloții realizează că totul e în mâna lor! Gestul spontan al lui Stefano Domenicali spune totul. De data asta Alonso n-a mai fost copilul răsfățat ci a muncit enorm după incidentul de la start, reușind o performanță probabil unică în Formula 1 (cel puțin de când o urmăresc eu). Nu știu ce mai e de spus după ceea ce am văzut duminică, dar dacă spaniolul o ține așa campionatul se va decide foarte repede. Nici măcar enormul handicap de a fi ultimul după primele curbe nu l-a oprit pe Alonso. De pe 1 pe 24 și înapoi pe 1… Cu toții am trăit cu sufletul la gura countdown-ul, până în ultimul tur… început pe 3, terminat pe 1, după o depășire de kart, roată la roată în dauna nimănui altul decât Schumacher, care era gata să bifeze victoria numarul 92 a carierei. Cred însă că nu poate fi prea dezamăgit nici cu podimul 155. A început bine 2011, Schumi s-a întors, asta e cel mai important. Chiar dacă a pierdut duelul cu Alonso din ultimele curbe, să nu uităm restul cursei și mai ales depășirea de mare maestru, când i-a furat locul 2 lui Kubica. Păcat de incidentul dintre Lewis și Vettel, după un duel la baioneta întins pe 2-3 ture, imediat după a 2-a oprire a englezului. Însă a fost un incident de cursă, decizie corectă a comisarilor de cursă. Fanii lui Hamilton vor avea ceva de obiectat, dar… this is racing! Dezamăgitori și anonimii Webber și Button, care au reușit performanța de a avea o cursă ștearsă. Webber parcă și-a dorit ceva, măcar a luptat cu Alonso dar spaniolul l-a depășit ușor în ceea ce se poate numi Alonso corner după acest mare premiu. Sper să avem o luptă în 5 în acest an, pe lângă podimul din Bahrain îi așteptăm pe Seb și Lewis.

Ce ar mai fi de spus după această experiență unică? Spiritul Formulei 1 s-a întors, acesta este sportul pe care l-am așteptat de atâta timp. Scântei, cauciucuri încinse și uzate la limită, piloți transpirați dar fericiți la final, palpitații pentru spectatori și un final care ne-a ridicat pe toți din fotolii și canapele! Învingători suntem toți, dar mai ales piloții, adevărații eroi, cei care și-au recâștigat locul în centrul scenei. Nimic nu e imposibil de acum!

Încerc să-mi păstrez optimismul, chiar dacă astă noapte am avut niște coșmaruri ciudate, în serie… se făcea că Japonia era acoperită de ape, în țările arabe era război crunt, accidente nucleare, până și Formula 1 era în pioneze, Kubica făcut zdrențe într-un accident de raliu… nu știu ce-au pus bozgorii în shaorma mea aseară.

6 răspunsuri la „Miraj în deșert

  1. Superb articol, mi-a placut mult de tot. Pacat de al tau cosmar care este realitate pentru noi toti ceilalti 😦
    Anyway, good article Radu, bravo!… exceptie faza cu bozgorii care nu prea mi-a placut.

  2. Faza cu bozgorii nu e asa cum pare 🙂 Glumeam. Si…. face parte din cosmar, din isteria de pe Dambovitza.

  3. Cum spunea Radu și într-o discuție între noi (și îmi iau libertatea de a reda aici pentru că mi-a plăcut): „Nu e menita sa jigneasca, am tot respectul pentru vecini, mai ales ca m-au adapostit si hranit cand mergeam la Hungaroring 🙂 ” Particularitatea noastră, a fanilor de F1 e că ne dăm seama că pe om îl face caracterul, nu naționalitatea. Și nici un Csibi Barna sau un Vadim Tudor nu ne vor face să ne urâm între noi doar pentru că au ei interese ascunse…

  4. Am inteles, ma bucur sa aud asta atunci, faza e ca nu stiam de unde esti Radu si astfel nu m-am prins de gluma ta pe faza isteriei, am vazut doar cuvantul ala care nu-mi place haha.. my bad 😀 Sunt ca negrii din america atunci cand aud „nigger” presupun 😀 iar acum glumesc eu 😛
    Inca odata, fain articolul, bravo!

Lasă un răspuns

