Adevărul despre Formula 1

Recent, intrigat de lipsa de știri din partea Force India în ceea ce privește piloții lor pentru 2011 sau modul în care Maldonado a ajuns în F1, jurnalistul englez Joe Saward și-a amintit de un articol scris de el cu 20 de ani în urmă, intitulat „Technically Speaking”.  Articolul se referă la greutatea cu care un jurnalist poate afla adevărul. Așa că a scris următorul scenariu:

Se aude din gura lumii că Echipa A e pe cale să semneze un contract cu Hackensack Toiletries International  și că îl vor recruta pe Greg Buckett ca pilot.
– Bună ziua domnule Manager. Aveți o clipă? (în mod normal, la acest moment, Managerul va trece pe lângă tine indiferent spunându-ți că nu are timp).
ore mai târziu, ascuns după o plantă decorativă, îl abordezi când iese din motorhome și îl prinzi la colț.
– Trebuie să plec la o întâlnire, încearcă să scape.
– Nu va dura decât o clipită, îl asiguri liniștitor.
Se uită în toate părțile. Unde e Cavaleria când ai nevoie de ea? Începe interviul (traducerile apar în paranteze)…
– Aveți un contract cu Hackensack Toiletries International Inc?
– Nu (desigur că nu am eu, echipa are).
– Dar echipa are un contract cu Hackensack?
– În măsura cunoștințelor mele, echipa nu are o astfel de înțelegere la acest moment (voi nega că știam de contract la momentul interviului).
– Ați discutat cu Glen Buckett?
– Nu (nu am discutat cu Glen Buckett, am pus pe cineva să o facă în locul meu).
– Cineva din echipă a discutat cu Glen Buckett?
– Nu (persoana care a discutat cu el a acționat individual și nu reprezenta oficial echipa).
– Ați discutat cu Glen Buckett printr-un intermediar?
– Nu (Glen Buckett a vorbit cu un membru al echipei, nu cu un intermediar).
– Ați avut în orice fel contact cu Glen Buckett?
– În măsura cunoștințelor mele, la acest moment, nimeni nu a luat legătura cu Glen (desigur că am făcut-o).
– Ok, mulțumesc.
Să încercăm să luăm legătura cu Glen Buckett…
– Salut Glen.
– Îmi pare rău, merg la debriefing.
Urmează din nou ascunzișul în spatele plantei. Ceva mai târziu, iese, e prins la colț și intervievat:
– Ai un contract cu Echipa Hackensack A?
– Nu (echipa nu se va numi Echipa Hackensack A ci Echipa A Hackensack și pe deasupra, contractul e în servietă și aceasta e în motorhome, nu îl am la mine. Buzunarele echipamentului nu sunt îndeajuns de largi).
– Ai semnat o opțiune cu Echipa A?
– Nu (practic nu e o opțiune, e un contract complet).
– Ai semnat un contract cu Echipa A?
– Nu (hârtia care nu o am la mine ar putea fi numită contract dar în fața unui judecător s-ar găsi sute de ocolișuri care ar face-o inutilă – așa cum devin toate contractele în F1 dacă e oferit prețul corect. Așadar, în esență, nu e chiar un contract).
– Mulțumesc Glen. Apropo, ce s-a întâmplat cu mașina ta la ultima sesiune?
– Am avut o problemă electrică (o bucată de suspensie a perforat motorul și a avariat alternatorul).

5 răspunsuri la „Adevărul despre Formula 1

  1. Genial ! Cat am mai ras cand am citit articolul prima oara. Interesant este ca scenariul chiar se potriveste de foarte multe ori cu evenimentele reale din F1.

    „- Ai semnat un contract cu Echipa A?
    – Nu (hârtia care nu o am la mine ar putea fi numită contract dar în fața unui judecător s-ar găsi sute de ocolișuri care ar face-o inutilă – așa cum devin toate contractele în F1 dacă e oferit prețul corect. Așadar, în esență, nu e chiar un contract). ”

    Asta imi aduce aminte de conflictul juridic intre Eddie Jordan si Schumacher+Flavio Briatore cand in 92 Michael a trecut de la Jordan la Benetton dupa numai o cursa.

  2. Sa ma corectez, in 1991 nu 92 cazul Schumacher-Jordan-Benetton.

    P.S. „- Aveți un contract cu Hackensack Toiletries International Inc?
    – Nu (desigur că nu am eu, echipa are).”
    Si asta a fost tare.

  3. Adevarat, e super. Tot cu din astea s-a mers si cand MSC a trecut la Ferrari in 1996… sau cu Alonso la Ferrari 🙂 And all because of the money…

    Moss si Hunt, la 2:30 in filmuletul asta:

    „James, au schimbat regulamentul, airboxul, aripile, cum se face ca esti totusi rapid?”
    „Big balls.”

  4. Frumos! Dar e o masina neagra si atat, nu inteleg de ce insista si il mai baga si pe Senna la mijloc acum… chestia asta e oficiala? nu am mai citit pe nicaieri de ea. Poate e facuta de fani.. sau nu. Daca s-ar fi concentrat pe masina lor verde cred ca ar fi fost de ajuns pentru spectatori…

Lasă un răspuns

