Ce ne rezervă 2011?

Sezonul 2010 a fost unul superb din punct de vedere al luptei pentru titlul pentru piloţi şi ne-a dăruit multe răsturnări de situaţie mai ales în clasamentul general. Însă dacă rămânem obiectivi ne dăm seama că prea mult spectacol pe circuit nu am avut. Calificările au fost cruciale şi unele incidente sau probleme mecanice au stabilit spectacolul.
Sezonul ăsta a fost sărac în depăşiri şi în lupte roată la roată şi din acest motiv în 2011 apar anumite schimbări ce sper eu că vor îmbunătăţi spectacolul pe circuit.

Poate cea mai mediatizată schimbare este cea a furnizorului unic de pneuri pentru F1. Rămâne tot un singur furnizor însă acesta nu va mai fi compania japoneză Bridgestone, ei fiind înlocuiţi de italienii de la Pirelli.

Câteva lucruri de reţinut despre Pirelli în Formula 1. Şi-au făcut debutul în 1950, ziua de 13 Mai. Sună cunoscut, nu? Primul sezon al Campionatului Mondial de Formula 1 a avut loc în 1950, la patru ani după ce Federaţia Internaţională a Automobilului a decis înfiinţarea sa. Pirelli a continuat să furnizeze pneuri timp de 8 sezoane de la înfiinţarea competiţiei până în sezonul 1958 după care a urmat o pauză lunga de 23 de ani urmând a II-a perioadă între 1981-1986. În sfârşit a urmat a III-a perioadă distinctă pentru ei între anii 1989 şi 1991. Furnizorul milanez de pneuri are 200 de starturi în Formula 1, 44 de victorii şi 6 campioni mondiali la piloţi şi toate astea cu impedimentul că niciodată nu a fost singurul furnizor în sezoanele respective. Este interesant însă faptul că nici o echipă de F1 nu a câştigat vreodată campionatul constructorilor cu respectivele pneuri. Michael Schumacher este singurul pilot care a mai mers pe cauciucurile în discuţie dintre piloţii prezenţi în F1 acum. Prima mea impresie după testele de la Abu-Dhabi este că degradarea pneurilor este mai rapidă şi mai puternică decât la Bridgestone ceea ce ar putea fi un plus pentru spectacol.

O altă schimbare importantă cred că va fi aripa spate care de anul viitor o sa fie reglabilă de către pilot direct din cockpit de îndată ce au parcurs cel puţin 2 ture din cursă. Disponibilitatea sistemului va fi controlat electronic şi va fi activată numai atunci când un pilot este la mai puţin de o secundă în spatele unui alt pilot iar atunci când acesta frânează, sistemul se dezactivează automat. O să fie o solicitare strong pentru piloţi şi este o şansă pentru cei ce sunt mai adaptabili şi mai concentraţi.

Intervin şi schimbări în regulament. Revine vechea regulă de 107% cea ce nu permite unui monopost mai lent cu 107% decât cel mai rapid tur în calificări să participe ziua următoare în cursa propriu zisă. Asta e o ştire bună pentru echipele puternice deoarece nu se vor mai agita cu depăşirea întârziaţilor şi una foarte proastă pentru echipele slabe pentru că şansele lor de a rămâne în cadrul acelui barem de +107% din cel mai bun timp sunt foarte mici. Nu ştiu ce o să se facă echipele precum Hispania, Lotus sau Virgin…

Limita minimă de greutate a fost ridicată de la 620 de Kg la 640 pentru a permite reintroducerea sistemelor KERS.
Reintroducerea KERS-ului şi interzicerea sistemului F-duct cred ca o să sporească şansele de depăşiri pe pistă şi evident crescând spectacolul.

Probabil că o să mai urmeze câteva interdicţii ce ţin de tehnologiile sofisticate ce avantajează downforce-ul și provoacă acele turbulenţe de aer în urma lor, dezavantajând astfel pilotul urmăritor şi şansele lui de depăşire. Aerodinamica ultra sofisticată este responsabila principală pentru lipsa de depăşiri între piloţi şi aici ar trebui să lucreze băieţii de la FOTA şi de la FIA.

Cam atât ştiu până acum despre modificările ce vor urma să fie implementate în sezonul 2011. Dacă mai ştiţi vreo noutate sau chiar şi un gossip pe această temă vă rog să le menţionaţi în commenturile voastre. Eu cel puţin sunt foarte curios cum o să fie la anu’.

Anunțuri

8 răspunsuri la „Ce ne rezervă 2011?

  1. „nici o echipă de F1 nu a câştigat vreodată campionatul constructorilor” – asta pentru ca abia in 1958 a fost infiintat campionatul constructorilor, iar titlurile obtinute de Pirelli la piloti au fost in perioada 1950-1957, cand implicarea lor a fost maxima, alaturi de echipele italiene de top.

  2. O precizare corecta 🙂 reflectata de altfel de anii 80 si rezultatele in continua scadere. Adevarul este ca anii 50 sunt atat de departe acum ca e greu de apreciat ceva ce s-a intamplat cu peste 30 de ani inaintea generatiilor noastre. E bine sa incercam sa mai aducem la viata povesti din 50-60, ani in care Ferrari era nimeni pe langa Lancia sau Alfa Romeo.

  3. yea, sper să fie mai multe depăşiri la anul. adică dacă tot o să stau chircit la calculator călare pe un live-stream, măcar să merite.

  4. „titlurile obtinute de Pirelli la piloti au fost in perioada 1950-1957, cand implicarea lor a fost maxima, alaturi de echipele italiene de top.”

    Nu stiam asta Mihai, mersi de precizare. Totusi au mai avut ocazia de a arata ceva in anii 80 dar cum zice si Liviu, erau intr-o continua scadere desi in 91 au avut ultima victorie.

    Da qwerty, sunt intr-un fel increzator ca anul viitor o sa avem mai multe depasiri, am asa o presimtire ca fortele monoposturilor o sa fie mai egale si modificarile in aerodinamica vor avantaja depasirile.

    Pentru mine F1 incepe din anii 90 dar cu ajutorul lui Liviu am inceput sa sap ca o cartitza in trecut dar mai am multe de invatat.

  5. Voi astepta indelung noul sezon din Marele Circ. Va fi un drum foarte obositor pana la start. Deja simt spectaculozitatea curselor.

  6. Da, dupa debutul lui la Jordan pe Spa-Francorchamps, Flavio l-a semnat pe Schumi la Benetton si urmatoarea cursa era deja incaltat cu Pirelli-uri pentru Marele Premiu al Italiei. Jordan erau pe Goodyear.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s