Sebastian Vettel, cel mai tânăr campion din Formula 1

Tânărul german a devenit ieri cel mai tânăr pilot din istoria campionatului care a câștigat titlul suprem. Vettel (23 de ani și 134 de zile) l-a întrecut pe Lewis Hamilton (23 de ani și 301 zile) cu 167 de zile. În ultimii 6 ani, acest record a fost atins de 3 ori, începând cu Fernando Alonso în 2005. Deasemenea, Vettel devine doar al doilea german care câștigă campionatul mondial, după Schumacher.

Sincer, am rămas fără cuvinte, nu știu ce ar trebui să spun la momentul ăsta. Un sezon incredibil de greu, atât fizic cât și mental dar am crezut mereu în echipă, în mașină și în mine. (…) mașina a fost fenomenală. Startul cu Lewis a fost strâns, apoi am avut o perioadă de stabilizare a pneurilor. Faptul că Lewis a fost prins în urma lui Kubica m-a ajutat, dar sincer, nu știam exact cum stă situația, am aflat abia după ce am trecut linia de sosire.

Rocky (inginerul de cursă) încerca mereu să mă sfătuiască iar eu gândeam că ‘De ce e tipul așa nervos? Trebuie să fim într-o poziție a naibii de bună!’ După ce am trecut linia de sosire, Rocky mi-a spus: ‘Arată bine dar trebuie să alteptăm’ și apoi mi-a urlat în căști că am câștigat campionatul.

Trebuie să mulțumesc tuturor mecanicilor și inginerilor.. scuze că mă lungesc!… toată lumea de la Milton Keys a tras din greu și se bucură de acest moment, la fel și în Austria, toată lumea m-a susținut de la început.

E de necrezut, trebuie să îi menționez și pe cei cu care am făcut karting în Kerpen și acasă, în Heppenheim.

Nici nu mai rețin de câte ori s-a schimbat liderul anul acesta. Ferrari, apoi McLaren, Lewis a condus campionatul, Lewis a abandonat în Ungaria, eu în Australia și Coreea și cred că cu toții am trecut prin suișuri și coborâșuri.

Un sezon dificil, mental, dar uneori trebuie să ignori ce zice lumea și să îți vezi de treabă. Sunt foarte mândru.

12 răspunsuri la „Sebastian Vettel, cel mai tânăr campion din Formula 1

  1. Nici o vorbă despre Webber 😀 e clar că e un razboi fratricid (vorba de acum defunctului Bonifaciu). Dar și Webber era așa supărat că și-a aruncat șansele pe fereastră că a dispărut imediat după cursă.

  2. Sincer cred ca se ridica intrebarea cum de un RedBull nu a putut depasi un Ferrari care a ramas o ora jumate in spatele unui Renault, cand celalalat se distanta lejer. Stiu ca sunt foarte multe variabile dar Webber a mers prost in ultimul timp. Si poate nu numai din cauza lui.

    Ce conspiratii p’acilea :)) :-„

  3. Sincer, cursa a fost destul de plictisitoare în afară de circul lui Alonso motivat să-şi stoarcă talentul pentru o depăşire, şi cu Hamilton care-şi terfelise pneurile de nervi. Iar la final scena cu Petrov nepăsător că Alonso e ofticos. În rest… pentru o „finală” nemaivăzută de zeci de ani a fost exact atât de sterilă precum primele curse din sezon.

    btw, curios că miki & viki nu au zis nici un fel de „gbay, asta e ultima transmisie”. Mai mult, când miki ne-a amintit de nuş ce pilot român care a câstigat la carting a zis ceva de genul „sperăm să mai avem astfel de anunţuri de făcut şi în dăţile viitoare, cu ocazia curselor de F1”. Ăstora le-a zis cineva că au rămas fără job?

  4. Te susțin aici, cursa a fost într-adevăr puțin spectaculoasă. Oricât de futurist ar arăta circuitul, depășirile sunt cam 0 la AD. Totul a ținut de faptul că era finala. Marea finală.

  5. Tare mi-e ca Micky se lipeste de F1 pe oriunde s-ar transmite. Macar Bonifuckyou ramane la tevere pana la pensionare.

  6. Mihai, nu ma speria, s-o duce asta la Bernie si ii zice ca prea face publicul roman ce vrea si se ambitioneaza Hitl… pardon, Bernie si da F1 la pachet doar cu Micky!

  7. Pai l-ai vazut pe Bernie cu ochiul umflat? Cred ca s-a intamplat in urma unei serii dure de negocieri cu Micky in legatura cu drepturile TV al F1 in Romania. Cand Bernie a vandut drepturile TV la Digi si a refuzat sa-i gaseasca o echipa de F1 lui Little Seche, atunci Micky a devenit violent si i-a dat o perversa de pe Targu Ocna. 😀

  8. Ma bucur sa descopar un blog exclusiv pentru F1! Felicitari (si multumesc, MD!).
    Despre Micky si Vicky… mi-a soptit o pasarica (intr-un mod non-gay, pentru ca pasarica era un ditamai pasaroiu’) ca am scapat in 2011. Cica „no way in hell” se apropie aia de postul de comentator la Digi.

  9. Multumim pentru incurajari Neo si bine ai venit.
    Esti implicat cumva in circuitul Prejmer? Arata bine! Mihai Marinescu locuieste in Brasov, cand il prindeti pe acasa puteti colabora, cred…

  10. Multumesc, Liviu. Ma bucur sa fiu aici. Sunt managerul de marketing al Prejmer Circuit.
    Ne cunoastem cu Mihai Marinescu, ca doar traim intr-o lume mica… asta a sportului cu motor 😛

Lasă un răspuns

