Abu Dhabi 2010. Fast lap

Sezonul 2010 se apropie de final, practic acest weekend decide campionul mondial și un nou an interesant în Formula 1 se va încheia. Cu deja obișnuitele controverse.

Bernie Ecclestone este atât de încântat de pista de la Yas Marina încât le promite deținătorilor cursei că vor fi în calendarul Formulei 1 atât timp cât doresc. La fel spune și despre Bahrain. Ce l-a încântat în mod deosebit a fost promptitudinea cu care aceștia au contruit tot ce li s-a propus. Bernie se declară astfel, din nou, un fan al modului absolut, dictatorial, în care se ridică lucurile în Orientul Mijlociu. La fel ca modul în care chiar el conduce Formula 1.

Bridgestone își iau adio de la Formula 1 săptămâna viitoare. Piloții tineri ce vor testa la începutul săptămânii vor merge încă pe Bridgestone. O zi de pauză le va permite japonezilor să își șteargă toate urmele (se pare că există temeri de furt intelectual între cele 2 companii rivale – Bridgestone și Pirelli) iar apoi compania italiană le va lua locul și echipele vor testa noile pneuri Pirelli.

În stilul tipic paranoic al Formulei 1, mai multe guri au comentat asupra faptului că pilotul steward de la Abu Dhabi este Emanuele Piro (cel care a pilotat pentru Scuderia Italia Dallara la începutul anilor 90), tocmai când unul din concurenții la titlu (Alonso) merge pentru o echipă italiană. Motivul pentru care Piro nu ar fi potrivit este că deține un Ferrari vintage cu inscripția „All Italian boys love Ferraris”. Însă stewarzii au fost aleși înainte de a se ajunge la această situație.

Lotus Group luptă din greu să ia dreptul de a folosi denumirea Team Lotus actualei echipe 1Malaisya. Echipa, condusă de Tony Fernandes, a cumpărat aceste drepturi de la David Hunt, fostul posesor al echipei de Formula 1 Lotus. Hunt a declarat că a încercat de multe ori să vândă numele Grupului Lotus (deținut de malaezienii de la Proton) însă neprimind un răspuns clar din partea acestora, l-a vândut echipei lui Tony Fernandes. Moment în care Group Lotus a început să lupte pe toate căile contra actualei echipe Lotus. Fernandes a semnat la Interlagos un contract cu Renault pentru a folosi motoarele franceze plus denumirea de Team Lotus anul următor, readucând în acest fel pe pistă legendarul nume Lotus Renault. Se zvonește că Group Lotus au făcut și ei un pas important prin cumpărarea de acțiuni în cadrul echipei Renault și sponsorizarea acestora, astfel încercând să apară ei pe grilă cu numele Lotus Renault.

Încheiem cu poza zilei. Locul: conferința de presă a FIA de joi.

Anunțuri

2 răspunsuri la „Abu Dhabi 2010. Fast lap

  1. O sa constituie un avantaj pentru Ferrari faptul ca Pirelli o sa furnizeze cauciucurile in F1 ? Ca pana la urma este o companie din Italia si cine stie de cand lucreaza Ferrari la monopostul 2011 ? Poate de cand au aflat de schimbul Bridgestone – Pirelli
    Sunt curios.

  2. Nu cred, pentru că Pirelli nu au mai produs cauciucuri pentru F1 in ultimele 2 decade si totul s-a schimbat de când erau ei în F1. Și abia din vară au început să le testeze deci mai mult decât celelate echipe nu cred ca știu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s