Bernie Ecclestone la 80 de ani

Nu puteam trece peste data de 28 octombrie fără a-l pomeni pe Bernie, nașul Formulei 1, cel ce a înființat prima oară Asociația Constructorilor și cel ce a vândut Formula 1 grupului CVC, cel care, în mod ciudat, încă este în picioare la apreciabila vârstă de 80 de ani. Cel care a devenit miliardar de pe urma gestionării drepturilor de difuzare a Formulei 1, stăpânul absolut al FOM-ului.

Să mă retrag? De ce? Am nevoie de bani” a fost replica lui Ecclestone la întrebările reporterilor. Și degetul mijlociu a fost răspunsul dat detractorilor săi. Red Bull i-au făcut cadou cu ocazia MP al Coreei un scaun pentru invalizi, tunat în stil Red Bull, cu volan cu butoane.

Bernie a început acum 60 de ani, cu o afacere cu motociclete. Cumpără o mică echipă de F1 în 1957 cu el ca pilot, renunță repede și devine managerul lui Jochen Rindt. În 1972 devine proprietarul echipei Brabham și duce la victorie piloți precum Lauda și Piquet.  Împreună cu prietenul său, avocatul Max Mosley, Ecclestone formează FOCA (Asociația Constructorilor de Formula Unu) și începe să preia controlul asupra managementului și finanțelor sportului. Duce Formula 1 în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii și este cel mai controversat personaj al Marelui Circ. Își vinde compania și drepturile de difuzare grupului CVC pe 100 de ani, devenind managerul acestora pentru aceste drepturi. Dacă a făcut mai mult rău decât bine sportului, asta rămâne să decidem fiecare din noi. Însă ce este sigur e că Formula 1 nu ar fi fost la fel fără bătrânul Bernie…

7 răspunsuri la „Bernie Ecclestone la 80 de ani

  1. Superba poza asta de la urma – cu Bernie in spatele lui Max. Intr-adevar, Mosley si Ecclestone au facut o echipa de miliarde, chiar daca unul era marioneta celuilalt, asa cum o ilustreaza foarte bine si poza asta. 😉

  2. Ce ochi ager ai Mihai. Si cunosti bine si dedesubturile F1, e clar ca te pasioneaza. De cand urmaresti Formula 1?
    Poza e intr-adevar tare de tot, iti dai seama ce bine se simte fotograful care a prins cadrul? Dar toate trei reflecta perioada din F1, cu oamenii care luau deciziile, Balestre, Mosley, Ecclestone. Todt pare un pisoias pe langa ei 🙂

  3. Urmaresc fenomenul F1 de pe vremea alamahurilor auto din anii ’80 pe care le colectiona taica-meu. Chiar se dadeau uneori la TV ceva imagini din curse, dar stiam despre F1 mai mult din citite. Apoi m-am uitat si eu ca tot romanul la cursele de dupa ’90 comentate de Bonifaq (la fel de nulitate ca si astazi) si am cochetat o vreme cu scrisul in presa. Imi place mult F1 si mai ales imi plac jocurile de culise – este un fel de gimastica a mintii sa incerci sa le descifrezi. Desigur, nu le inteleg pe toate, dar acumuland informatii si deprinzand un mod de le „citi” pe cele noi, am satisfactia de a fi mai in tema cu fenomenul decat unii care merg la toate cursele sau care le comenteaza la TV pentru altii desi ei pricep mare lucru.

  4. Mi-aduc si eu aminte de almanahurile alea! Acolo am vazut prima oara JPS Lotus-ul sau Marlboro McLaren-ul. Desi am construit bine in perioada aia, nu stiu de ce a urmat o gaura de 10 ani in anii ’90… am reluat abia prin ’98-’99.
    Jocurile astea de culise sunt fascinante si oricat s-ar comenta ca este nevoie de spectacol pe pista, culisele fac parte din ADN-ul Formulei 1. Din momentul in care Gold Leaf a aparut pe prima masina, lucrurile nu au mai fost la fel in F1. Dar au mers spre bine. Se comenteaza si multi se plang ca sportul e mai mult o afacere in ziua de astazi, dar daca il urmaresti de mult timp iti dai seama ca o mutare a lui Ecclestone in culise poate fi la fel de palpitanta cu o depasire in cursa.

  5. Exact! Una dintre primele mele amintiri legate de F1 este Lotus-ul JPS al lui Senna.

    F1 a fost dintotdeauna o afacere – doar ca acum este mai evident lucrul acesta, prin sumele uriase vehiculate.

  6. Ma bucur ca va am pe voi doi sa ma ghidati, fiind mai mic nu stiu atat de multe despre F1 din trecut si nici atatea informatii interesante din culisele fenomenului.. va multumesc 😀

  7. Ce pot sa zic Flavius, pentru ca iti place sunt convins ca vei prinde singur, ca si noi de altfel 🙂

Lasă un răspuns

