Yeongam, aventura coreeană

Cursa coreeană a fost controversată de la început. Odată, inamicii lui Bernie insistau că nu e bine ca locul circuitelor clasice să fie luat de circuite fade, fără spectatori, la capătul lumii. A doua oară, circuitul nu a fost gata în termenii ceruți. Probabil, promotorul cursei, Yung Cho Chung, a îmbătrânit cu măcar un an din cauza situației. Joe Saward, ziaristul englez l-a întâlnit în momentele în care cursa era oprită sub drapel roșu: „Mă vor ucide” i-a spus acesta ziaristului, umblând prin padoc în așteptarea opririi ploii.

Însă, cu toată pista nouă, piloții au fost mulțumiți. Singura obiecție adusă a fost pentru eliminarea liniei albe lungi de la intrarea la boxe, care ar fi putut încurca piloții care continuau cursa în acel viraj rapid.

A urmat momentul calificărilor. Ne așteptam ca McLaren și Ferrari să fie pe picior egal cu Red Bull, datorită liniilor drepte care îi dezavantajau pe „taurii” austrieci. Dar numai Ferrari s-au ridicat la nivelul așteptărilor. Și chiar și ei au picat în secundele de după încheierea Q3, când Vettel și Webber au trecut de Alonso.

Iar în ziua cursei, ploua insistent. Cu toate acestea, 80.000 de fani au inundat și ei tribunele pline deja de apă, prim ministrul coreean fiind printre ei. La ora începerii cursei, mesajul „Start cu mașina de siguranță” și o întârziere de 10 minute erau afișate. După 2 tururi în spatele Safety Car-ului, în care Button spunea prin radio ca pe linia dreaptă e ca pe un lac iar Alonso se plângea de cele mai rele condiții în care a pilotat vreodată, mașinile revin pe grila de start și începe așteptarea. După peste 30 de minute, mașinile își reiau procesiunea în spatele Safty Car-ului pentru 14 tururi. Hamilton este nerăbdător să înceapă cursa în timp ce alți piloți nu sunt mulțumiți de condițiile de cursă, apusul apropiindu-se și el rapid. Mașina de siguranță se retrage și cursa începe. Cele 2 Mercedes par a fi setate bine pentru condițiile de cursă, Rosberg trecând de Hamilton și Schumacher de Kubica și atacându-l pe Button. Webber iese cu o roată pe iarbă, pierde controlul, lovește zidul în partea opusă, revine pe pistă și îl agață pe Rosberg. Mașina de siguranță își face din nou apariția pentru încă 6 tururi. Ploaia se mai domolise însă pista era încă udă. Buemi iese din cărți, luându-l și pe Glock odată cu el, Sutil depășește nebunește pe pistă Sauber după Sauber (parcă e un Kobayashi), câștigă și pierde poziții în favoarea celor 2 Sauber și eventual derapează abandonând. Petrov își distruge mașina într-un zid, pentru a doua cursă consecutivă.

În față, Vettel conduce urmat de Alonso, Hamilton și Massa. Button se pierde intrând la boxe, revine pe 12 și nu mai reușește să înainteze, „ajutat” fiind și de Sutil. Spre final, Alonso începe să recupereze apropiindu-se rapid de Vettel. Cu toții ne așteptam la un atac al lui Alonso, Vettel începând să transmită prin radio că întunericul ce începea să se lase peste circuit nu îi permite să vadă cum trebuie. Cei de la McLaren par să fi înțeles ceva din acest mesaj întrucât îl întreabă pe Hamilton cum e cu condițiile de lumină, primind răspunsul că vizibilitatea este bună. Și urmează cedarea motorului lui Vettel, care schimbă complet datele cursei. Alonso nu are probleme în a termina primul, urmat de Hamilton, Massa, Schumacher, Kubica și Liuzzi. Dintre echipele noi, doar Kovalainen, Senna și Yamamoto ocupă pozițiile de la 13 la 15.

Pe un întuneric vizibil, are loc ceremonia de premiere, care îl pune pe Alonso în fruntea clasamentului general. Red Bull nu punctează pentru prima oară în acest an. Deși matematic mai are șanse, Button pare a fi primul care iese din cursa pentru campionatul mondial. Vettel și Hamilton încă pot constitui surprize dar aparent, lupta se duce între Alonso și Webber. Va reuși Ferrari să își mențină forma bună până la final? Și oare cu prețul mașinii de anul următor? Oricum ar fi, Alonso este cea mai bună achiziție pe care au făcut-o de la Schumacher încoace.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s