Șotronul pe șantier

Coreea a intrat în F1. Târziu, în noapte și cu o pistă de abia terminată. Cu o cursă ce era să nu se întâmple și cu 3 ture alergate în primele 2 ore, Yeongam a semănat cu Hyundai sau LG. Un produs nefinisat, cu certe calități dar oferind o experiență frustrantă. Cele 3 ture alergate în primele 2 ore au fost suficiente ca Webber să-și dorească ca Yeongam să nu fi fost terminat anul ăsta. După o așteptare agonizantă au urmat câteva zeci de ture de alergat către noapte. Și tocmai când Vettel se plângea că nu mai vede bine, dorința i-a fost îndeplinită și cursa a luat sfârșit. Doar pentru el, însă. După un pole-position și vreo 30 de ture perfecte în urma cărora ar fi trebuit să conducă campionatul, Vettel se vede aruncat la periferia șanselor. Sigur, încă mai are o șansă la titlu dar e minuscula și se bazează pe o greșeală a lui Alonso.

Yoengam a stat mereu sub semnul întrebării. De când a fost confirmată pe calendar și până la ultima tură… Mai întâi ne-am întrebat dacă circuitul va fi gata. Apoi dacă ploaia se va opri. Pentru ca la sfârșit să ne întrebăm dacă cursa va fi oprită pe motiv de întuneric. Ca și cum asta n-a fost suficient, adăugați restartul și mai apoi SC-ul rulând în pistă până aproape că a terminat benzina, Webber ieșind stupid și scoțându-l afara și pe Nico. Button, cu o prestație absolut lamentabilă, când ar fi fost ultima lui șansă. Schumi, cu o cursă decentă dar în afara podiumului. Sutil în luptă cu Sauber. O dată, de 2 ori, de 3 ori.. până când a ieșit definitiv din joc. Cauciucuri aproape terminate pe final pentru Williams-uri. Și mai ales, ruptura motorului lui Sebastian, tristă și seacă. Ce facem acum? Ne dorim ca și Alonso s-o pățească, doar ca să se echilibreze sorții? E frustrant ca lupta pentru titlu să fie tranșată așa, de un motor în flăcări.

Pe de altă parte acest clasament ne propune o luptă foarte echilibrată. Pe primul loc Alonso dar cu o mașină teoretic inferioară, apoi Webber, care în ultimele curse chiar a fost pilotul 2 la Red Bull și în fine, Vettel, cel mai capabil dintre cei 3 să câștige 2 curse la rând. Hamilton e și el acolo dar McLaren-ul pare ieșit din luptă. 4 piloți cu șanse la titlu.

Anticipez că la Red Bull o decizie se va lua de abia după calificările de la Interlagos sau chiar pe finalul cursei. Poate că echipa ar trebui să-l sprijine pe Webber, care are toate șansele să-l bată pe Alonso. 2 victorii i-ar aduce titlul indiferent de ce face spaniolul. Pentru Vettel e mai complicat. Chiar dacă câștigă și Webber e pe 2, dacă Alonso termină pe 3 ambele curse iese campion. De aceea, Christian Horner s-ar putea să fie nevoit să ia o decizie dureroasă în Brazilia. E clar că Red Bull ar prefera ca Vettel să fie campionul. Însă acum nu mai sunt în poziția de a alege. Ultimele 2 curse vor fi foarte tensionate și tot ce-mi doresc e să nu văd abandonuri tehnice sau decizii la masa verde. Cât timp titlul se va decide în pistă, chiar dacă în urma unor greșeli, vom avea un campion merituos. Fie ca cel mai bun să câștige!

Anunțuri

5 răspunsuri la „Șotronul pe șantier

  1. Mihai, sunt sigur ca asa vede Berger lucrurile (BTW, si mie imi place de Berger ca pilot – a avut ghinionul sa il aiba coechipier pe Senna), dar nu trebuie neaparat sa o luam de buna. Nu vad de ce Red Bull ar baga atatia bani si s-ar lipsi de niste bani in plus pe care i-ar face cu drepturile de difuzare sau ar renunta la marele premiu, WDC-ul doar pentru ca ei vad lucrurile altfel. Sunt convins ca daca va veni momentul, i se va spune lui Vettel sa o ia mai moale in favoarea coechipierului, pentru echipa. Tot Berger afirma cu tarie ca Webber a lasat masina sa revina pe pista pentru a-si elimina oricare dintre rivalii care ar fi avut ghinionul, Alonso, Hamilton… dar ghinionul a cazut pe Rosberg. Webber nu a apasat franele dupa lovitura cu zidul, masina revenind pe pista.

    Vezi site-ul asta> http://www.motorsport.com/news/series.asp?S=F1 E mai bun decat F1SA. Si au cam aceleasi stiri.

  2. Este gresit si naiv sa gandesti F1 romaneste dupa principiul „un banutz in plus” – aici vorbim despre marketing la scara gigantica, despre faptul ca un mare castig de imagine este mai important decat niste milioane $ in plus din drepturile TV. Imaginea bataioasa a echipei RBR se rasfrange asupra imaginii Red Bull (si implicit asupra produsului), iar asta valoreaza mai mult decat un bonus de performanta de la Bernie & Co. Este o chestiune elementara de marketing.

    Iata ca dupa cateva zile Christian Horner practic confirma ce spunea Berger: nu-l vor sustine pe Webber in detrimentul lui Vettel = ambii piloti RBR beneficiaza de aceeasi sustinere din partea echipei la etapa din Brazilia. Si cred ca Berger intelege mai bine decat oricine strategia de imagine Red Bull, dupa ce a facut parte din aceasta structura, cat a fost co-proprietar si team-manager la STR.

    Vettel este favoritul echipei si dpdv al imaginii ar fi ideal ca el sa ia titlul si nu Webber, iar echipa il va tzine partea cat timp va mai avea sanse matematice sa ajunga campion.

  3. E un defect de gandire, bine inradacinat in mintea mea. Dupa ce am urmarit atatia ani F1, m-am setat pe comportamentul clasic de echipa, imi este aproape imposibil sa inteleg strategia Red Bull. Nu vad de ce ar da cu piciorul la un campionat doar pt ca sa mai vanda 3 cutii de Cola.

  4. Amandoi aveti dreptate dar un raspuns vom avea doar peste o saptamana si ceva… Deocamdata e totul deschis, momentul unei astfel de decizii inca n-a sosit.
    Insa nu m-ar mira nici ca Red Bull sa-l sprijine pe Vettel pana in panzele albe, chiar punand in pericol sansa lui Mark de a castiga titlul. O astfel de stiuatie ar fi de exemplu un clasament Vettel – Webber – Alonso pe finalul cursei de la Interlagos, toata lumea se va astepta ca Seb sa-i cedeze locul lui Mark insa pariez ca n-o sa se intample asa!
    Nu ar fi primul caz in care o echipa isi faulteaza pilotul nr 2. Anul trecut Barrichello n-a fost tocmai sustinut de echipa in lupta cu Button. Sau celebra cursa de la Interlagos, cand Kimi a castigat titlul iar Alonso a fost un anonim, desi avea o sansa imensa la titlu, dar era in razboi cu McLaren.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s