Fernandes și Branson vor eliminarea drapelelor albastre

Pe la începutul sezonului, Tony Fernandes, șeful Lotus a declarat că i-ar plăcea să vadă piloții muncind mai mult la depășiri, nu doar să treacă pe lângă piloții rămași în urmă, forțați să degajeze pista de către steagurile albastre.

Piloții sunt plătiți să depășească, fie aflați în frunte, fie fiind rămași în urmă. Cred că sportul ar trebui să scape de drapelele albastre. Pe vremea lui Ken Tyrrell, acesta nu ar fi permis nici unei mașini să treacă” a spus Fernandes.

Celălalt patron de echipă nouă, Richard Branson (Virgin), are aceiași părere: „Ar fi mai distractiv dacă nu am avea drapele albastre. Sigur, echipele vechi ar avea de comentat dar pe pistă piloții nu ar trebui să primească instrucțiuni să se dea la o parte. Dacă și Tony crede asta, sunt complet de acord cu el. Se pierde din calitatea sportului.

Dar au fost și vremuri în care drapelele albastre nu erau prezente pe pistă și piloții din față deveniseră profesioniști în a trece de piloții întârziați. James Hunt spunea la un moment dat despre Senna că are un mod de a pune ordine în piloții întârziați (dar și Senna a pățit-o cu un pilot rămas în urmă la Monza în 1988, rupând seria de curse perfecte a McLaren din acel an). Tot Hunt avea în mod repetat remarci în comentariile sale la adresa lui Rene Arnoux și Andrea de Cesaris, în anii din urmă ai acestora când pilotau pe mașini mai puțin competitive și se comportau pe pistă cam în modul în care se comportă acum Kobayashi și Schumacher când sunt depășiți.
Filmul de mai jos prezintă cele mai oportunistice depășiri realizate cu ajutorul piloților întârziați și nu numai:
Anunțuri

6 răspunsuri la „Fernandes și Branson vor eliminarea drapelelor albastre

  1. O prostie fara margini, venita din partea unora ca Branson sau Fernandes care sunt veniti in Formula 1 cu pluta dupa ultimul val de flux. Eliminarea steagurilor albastre sau a obligativitatii pilotilor de a le respecta ar duce la abuzuri si la stricarea spectacolului sportiv, in favoarea unor jocuri obscure de culise. Sa ne gandim la echipele-satelite ale Scuderiei Ferrari – in cazul in care un Toro Rosso ar fi ajuns cu un tur de Kubica in lupta cu Alonso, atunci l-ar incurca pe polonez cat ar putea si i-ar lasa cale libera spaniolului. S-a mai intamplat cu Sauber-ul lui Norberto Fontana la Jerez in 1997, cand Schumi era in lupta pentru titlu cu Villeneuve. La vreo 10 ani dupa asta, Fontana a recunoscut ca i-a fost ordonat de la standuri sa-l tina pe Jacques cat poate de mult, iar pe Schumi sa-l lase linistit sa depaseasca.

  2. Da, comentatorul a remarcat chiar de atunci, erau Brundle (daca nu ma insel) si Murray Walker, si primul a zis: e un motor Ferrari in masina aia, nu? 🙂 In ziua de azi nu mai merge treaba fara drapele albastre, in anii 80 inca mergea. E de mirare ca fara drapele albastre au fost totusi atat de putine incidente de-a lungul anilor.

    Murray Walker: “A case of champagne from Ferrari to Sauber for Norberto Fontana. Because the Argentinian newcomer, up from Formula Three, really, really, helped Michael Schumacher on his way there.”
    Martin Brundle: “What engines have they got in that Sauber, Murray? Isn’t it a Ferrari?”
    Murray Walker: “Well it is, yes. Martin, you are a cynical chap.”

  3. In trecutul indepartat, aka in vremurile romantice ale F1, pilotii se respectau foarte mult intre ei (pentru ca pericolul de accident fatal era mare) si nu era presiune pe umerii pilotilor din echipele codase – asa cum este presiune astazi pe pilotii echipelor noi. Se intamplau si pe atunci nasoleli si jocuri murdare (intarzierea deliberata a liderului de catre cel ajuns din urma cu un tur) in lipsa steagurilor albastre. Plus ca debutantii din toate timpurile nu prea se uita in oglinzi si pot sa-l prinda in offside pe liderul cursei.

    Daca se scot steagurile albastre si liderii ii vor depasi mai greu pe codasi nu inseamna ca va fi mai mult spectacol in F1 – nu depasiri din astea vrem noi de la acest sport. Vrem lupte intre piloti care isi disputa victoria sau ordinea in cursa, nu intre lideri si codasii care nu vor sa se lase depasiti. Vorba lui Peter Windsor (fost editorialist la F1 Racing): „If you want worthless overtaking, go watch NASCAR”.

  4. Hai ca e tare Windsor!! :)) tare de tot faza. Nu stiam de el ca a fost editorialist, singura chestie la care ma pot gandi cand aud Peter Windsor e USF1.

  5. Faza cu acreditarea este nedreapta, FIA uneori se impune unde nu e cazul… oricum, nu am inteles de ce goana asta dupa locuri in campionatul F1 in momentul in care criza inca bantuie si constructorii si-au luat talpasita. Or fi fost prost sfatuiti ca prea au insistat pana la final ca totul va fi bine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s