Proton și echipa Lotus Racing luptă pentru numele Team Lotus

Ca o continuare a unui articol de săptămâna trecută, în care echipa Lotus Racing anunța cumpărarea numelui Team Lotus de la David Hunt, compania malaeziană Proton, deținătoarea licenței de fabricație a mașinilor Lotus atrăgea atenția echipei lui Fernandes că nu are dreptul să folosească denumirea Team Lotus. Toată încurcătura pleacă de la faptul că Lotus-ul lui Colin Chapman s-a divizat la un moment dat în două grupuri: cel al producției în serie de mașini sport Lotus (Group Lotus) și Team Lotus, echipa participantă în Formula 1. Proton deține primul grup, cel al diviziei de mașini sport, iar David Hunt era ultimul proprietar al echipei de Formula 1. Pentru a participa în 2010 cu numele de Lotus, echipa 1Malaysia a lui Fernandes avea nevoie de dreptul de a folosi acest nume și a cumpărat o licență de 1 an de la Proton. Însă scopul său pe termen lung era să readucă în câmpul competițional fosta echipă de Formula 1 Lotus și asta a și făcut prin cumpărarea numelui de la David Hunt.

Compania Proton a încercat să îi forțeze mâna lui Fernandes să nu se atingă de numele Team Lotus, însă fără nici o bază. Scopul lor era de a menține tot ceea ce ține de marca Lotus în curtea lor (mai ales prin prisma implicării lor recente în GP2 și GP3 cu ART GP) dar ei nu aveau dreptul de a folosi denumirea de Team Lotus, fapt subliniat și de echipa malaeziană. Situația se va încheia la o curte de judecată dar șansele sunt de partea lui Fernandes, el având și susținerea familiei Chapman.

Ce are de câștigat Proton/Group Lotus?

Există clar niște interese obscure în spatele afacerii. Deși Lotus afirmă că încearcă să își apere marchiza, mai ales cu lansarea unei noi linii Lotus la Paris, lucruri încep să transpară, sub formă de supoziții. Apropierea dintre Lotus și ART Grand Prix este un prim semn. După GP3 și GP2, pasul logic era F1. Ceea ce ART a și încercat (fiind una din echipele ce au participat pentru ocuparea celui de-al 13-lea loc, retrăgându-se recent din această cursă).  Un al doilea semn este lansarea modelului Exos Type 125, model lăudat drept „the ultimate customer track experience”. Motorizat de un Cosworth V8 de 650 de cai, 10.300 rpm, 650 de kilograme, monopostul produs de Group Lotus va costa 1 milion de dolari și vor fi produse 25 de bucăți, în jurul cărora se va creea un program de antrenament și curse. Dacă Type 125 nu este o mașină de Formula 1, nu știm ce să credem.



Acum cred că bănuim ce ar face mulți din fanii de Formula 1 dacă ar avea de cheltuit 1 milion de dolari.

Anunțuri

2 răspunsuri la „Proton și echipa Lotus Racing luptă pentru numele Team Lotus

  1. O fi ce o fi dar iubitorii de F1 ar fi multumiti daca ar vedea un monopost Lotus precum cel de pe vremuri. Insa ce au facut anul asta a fost jalnic. Daca o echipa are ca misiune terminarea cursei intr-un GP, atunci asta nu prea se mai poate numi echipa de Formula 1. Echipele noi mai mult au incurcat starea de pe circuit, si nu se poate spune ca au creat cine stie ce spectacol…

  2. E primul an si au trebuit sa intre cu bugete reduse, pe timp de criza. Anul viitor se va vedea care este de umplutura (banuiesc HRT). Si Virgin ar fi mers mai bine daca ar fi avut ceva buget insa Branson s-a dovedit tare Hagi Tudose cu banul lui, la fel ca si in cazul sponsorizarii Brawn GP.

    Cred ca Lotus sunt totusi pe calea cea buna. Si Proton au incercat sa le ia echipa de sub nas.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s