Clasic

Monza ne-a oferit o cursă clasică. Cu incidente în primul tur, Hamilton abandonând după câteva sute de metri. După un start excelent al lui Button, cea mai rapidă cursă din calendar și-a derulat turele în viteză. McLaren au făcut o mică greșeală strategică la pit-stop-uri, permițându-i lui Alonso să îl depașească pe Button după pit-stop și să aducă o victorie pentru Ferrari pe teren propriu. O săptămână excelentă pentru italieni, care au beneficiat de o decizie favorabilă la Paris (cazul Hockenheim) iar acum au câștigat cursa, Hamilton abandonând. Nu cred că puteau să ceara mai mult zeilor Formulei 1. Și nici noi, pentru că iarăși avem o luptă în 5 pentru titlu, asta după ce la Spa Lewis și Mark păreau că s-au distanțat decisiv.

Lucrurile sunt în echilibru perfect înainte de ultima turnantă a sezonului. Ceea ce va decide învingătorul este adaptabilitatea monoposturilor la circuite și greșelile. Red Bull sunt dați ca favoriți pentru aceste ultime 5 curse iar Ferrari vor fi în dificultate să repete pole-ul lui Alonso. Pe de altă parte, Red Bull cred că-l susțin mai mult pe Vettel decât pe Mark iar asta s-ar putea să se întoarcă împotriva lor. La McLaren Button nu are decât șanse teoretice, dar McLaren, deși nu au greșit prea mult până acum, nici n-au fost inspirați. Ferrari rămâne o necunoscută în ceea ce privește performanțele. S-ar putea să lupte cu RedBull, s-ar putea să fie departe… Dar dacă vor avea cea mai mică șansă, o vor fructifica. Până acum Ferrrari au câștigat de fiecare dată când au avut o șansă dar în rest au fost departe de ritmul adversarilor. Alonso a făcut însă câteva greșeli (Spa, de exemplu), și-a pierdut luciditatea la Valencia și Silverstone, greșeli care l-au costat puncte cu care ar fi fost într-o poziție mai solidă azi.

Cert e că de acum nu mai e loc de greșeli și de pași falși. Cine o va face, va ieși din cursa pentru titlu. Fiecare decizie pe care team-urile o vor lua, în fiecare weekend de cursă, începând de vineri dimineață, trebuie sa fie perfectă. De exemplu McLaren l-au pus pe Lewis sub presiune pentru că au greșit nefolosind F-Duct-ul pe mașina lui. Asta i-a compromis calificarea. Apoi au mai făcut o mică greșeală strategică în timpul cursei, telegrafiind informația despre pit-stop către Button dar și către Ferrari. Apoi, teoretic, setup-ul high-downforce al lui Button ar fi trebuit să-i protejeze pneurile mai mult, permițându-i să rămână pe pistă până ce Ferrari-ul lui Alonso și-ar fi făcut pit-stop-ul. Ideal ar fi fost să intre la boxe simultan cu Alonso, dar asta însemna un pic de noroc. Ce aș fi făcut în locul celor de la McLaren ar fi fost să-l țin pe Button în pistă până când Alonso intra la pits apoi i-aș fi cerut să facă un tur de calificare, folosindu-și pneurile mai bune și să iasă în fața Ferrari-ului. Intrând la boxe primul a cedat inițiativa și Alonso a făcut exact asta. Cât de necesar a fost acel pit-stop în acel moment e discutabil, dat fiind că Vettel a rulat toată cursa pe soft-uri fără probleme, scoțând fastest-lap-uri în veselie. Dar… după război e ușor să ne dăm inteligenți. Pe viitor aceste decizii vor decide titlul iar McLaren au niște strategii prea conservatoare uneori.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s