WMSC decide: Ferrari nepenalizați, 12 echipe în 2011, licențe FIA pentru echipe și calendarul 2011

Consiliul Mondial al Motorsportului s-a întrunit pe 8 septembrie pentru a discuta câteva probleme organizatorice ale Formulei 1, în special cazul ordinelor de echipă Ferrari de la Hockenheim. Opinia publică era împărțită în ceea ce privește o altă pedeapsă pentru echipa italiană. Damon Hill recomanda ca pedeapsa să fie minoră având în vedere că regulamentul este neclar și mai degrabă să fie reformulat regulamentul. De cealaltă parte, Eddie Jordan insista pentru pedeapsa maximă, el ținând partea spectatorilor considerați niște „muppets” de către Ferrari.

WMSC a decis ca Ferrari să rămână cu pedeapsa de 100.000 de dolari și nici o altă penalizare. Consiliul va analiza îndeaproape regulamentul în ceea ce privește aceste ordine de echipă. Fernando Alonso iese din nou curat din acest scandal, cum bine remarcă Daniel Popescu. Însă pentru Ferrari, întrunirea Consiliului a fost doar primul hop în acest weekend. Urmează cursa care va decide dacă mai au motive să forțeze în acest sezon sau să se concentreze pe sezonul următor. Așa cum acum câteva curse italienii insistau că cine nu crede că ei vor lua campionatul este nebun, acum au lăsat-o mai moale și așteaptă rezultatul cursei. Pare o cale pe care Ferrari continuă să o repete în ultimii ani.

O altă decizie luată de WMSC este că nici Epsilon Euskardi, nici Villeneuve/Durango nu au finanțele necesare să devină a 13-a echipă în 2011 așa încât 2011 va avea tot 12 echipe. Să nu uităm nici de previziunile lui Ecclestone, că una din echipele noi este posibil să dispară. Villeneuve deja a declarat că planul B în cazul său este să se reorienteze pentru a prelua una din echipele existente deja.

FIA mai insistă ca în viitorul apropiat, angajații principali ai echipelor (directorii de echipă, inginerii șefi, designerii) să dețină o superlicență FIA asemănătoare cu cele ale piloților. Ceea ce urmărește FIA în acest caz este ca angajații echipelor să poată intra sub incidența lor în cazul unor situații grave precum cea de la Singapore, când atât Symmonds cât și Briatore au scăpat doar cu eliminarea din Marele Circ.

Și pe final, a apărut calendarul competițional al anului următor. De data asta vom avea 20 de curse, ultimele 2 având loc în luna noiembrie. Asta ne amintește de cursele disputate la începutul Campionatului Mondial, în anii ’50 – ’60, când Africa de Sud găzduia mari premii în decembrie sau ianuarie.

13 martie – Bahrain
27 martie – Australia
10 aprilie – Malaezia
17 aprilie – China
08 mai – Turcia
22 mai – Spania
29 mai – Monaco
12 iunie – Canada
26 iunie – Europa
10 iulie – Marea Britanie
24 iulie – Germania
31 iulie – Ungaria
28 august – Belgia
11 septembrie – Italia
25 septembrie – Singapore
09 octombrie – Japonia
16 octombrie – Coreea
30 octombrie – India
13 noiembrie – Abu Dhabi
27 noiembrie – Brazilia

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s