Europa 2010. Valencia. Podium și rezultate finale

Valencia ne-a prezentat ieri o cursă agitată în care Fernando Alonso s-a arătat îngrijorat de faptul că fanii au suferit din cauza nedreptății prin care spanioul s-a văzut clasat pe a 8-a poziție iar Mark Webber a ieșit pe propriile picioare din epava mașinii sale după ce a încercat să vadă dacă RB6 poate zbura.

Cu penalizări după cursă de câte 5s pentru 9 piloți (inclusiv pentru omul de pe poziția a treia, Jenson Button), podiumul îl reține pe Lewis Hamilton după ce acesta a încasat un drive-through pentru depășirea mașinii de siguranță, lucru ce l-a scandalizat pe Fernando Alonso.

Cursa de ieri a revăzut întoarcerea la forma ofensivă a lui Kamui Kobayashi, japonezul terminând pe 7 după ce i-a depășit în ultimele tururi pe Alonso și pe Buemi, Alonso reușind și el să mai câștige o poziție grație penalizării suferite de Buemi.

P. Naț Pilot Echipa Timp
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:40:29.571
2. Lewis Hamilton McLaren +5.042
3. Jenson Button McLaren +12.658
4. Rubens Barrichello Williams +25.627
5. Robert Kubica Renault +27.122
6. Adrian Sutil Force India F1 +30.168
7. Kamui Kobayashi Sauber +30.965
8. Fernando Alonso Ferrari +32.809
9. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +36.299
10. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +44.382
11. Felipe Massa Ferrari +46.621
12. Pedro de la Rosa Sauber +47.414
13. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +48.239
14. Vitaly Petrov Renault +48.287
15. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +48.826
16. Vitantonio Liuzzi Force India F1 +50.890
17. Lucas Di Grassi Virgin Racing +1 Lap
18. Karun Chandhok HRT F1 Team +2 Laps
19. Timo Glock Virgin Racing +2 Laps
20. Bruno Senna HRT F1 Team +2 Laps
21. Jarno Trulli Lotus F1 +4 Laps
Nu au terminat
22. Nico Hulkenberg Williams +8 Laps
23. Heikki Kovalainen Lotus F1 +49 Laps
24. Mark Webber Red Bull +49 Laps

Motivul pentru care Webber a coborât în clasamentul general:

Anunțuri

4 răspunsuri la „Europa 2010. Valencia. Podium și rezultate finale

  1. In cursa asta au fost destule dovezi ca echipele noi sunt cam in plus. Daca accidentul lui Webber cu Kovalainen nu face neaparat parte din astea (au mai patit-o Villeneuve si R. Schumacher in 2001 – Australia), lupta aia dintre un Virgin si un HRT cred ca a fost o dovada clara.

    Cat despre depasirile lui Kobayashi, era cumva de asteptat, el avand cauciucuri proaspete si benzina putina, fata de cei din fata sa care rulau pe aceleasi cauciucuri din perioada safety-carului. Pentru el au fost defapt turuti de qual ;)) :D.

    Intrarea safety-carului chiar atunci(in fata lui Hamilton, Alonso, Masa) a fost teribil de neinspirata… Si ma intreb daca nu cumva Hamilton a incetinit intentionat astfel incat sa ii oblige pe cei de la Ferrari sa ramana in spate.

  2. Formula 1 a avut echipe slabe de când e ea, nu mă grăbesc să acuz. Și a fost ok cu ele în trecut, nu văd de ce brusc Ferrari și Hamilton se simt atacați de asta. Face parte din viață…

    Exact ce ziceai tu de faza de mai sus zicea și Keith Colatine pe F1Fanatic. Și așa cred că și e, Hamilton a vrut în primă fază să se supună regulamentlui și apoi și-a dat seama că e șansa lui de a scăpa de presiunea Ferrari. Shrewd!

    Pe de altă parte, cum zice și Radu în articolul de azi, Ferrari tot pe poziții slabe ar fi terminat. Au fost multe strategii greșite în cursa asta, Ferrari, Schumacher…

  3. Legat de echipele noi, aşa-zis slabe.
    Se spune ca de la anu se va reintroduce regula de 107% in calificări.
    Păi bun, dar haideţi să ne uităm la timpii din calificari. Bruno Senna, cu ultimul timp, a fost la +4,5 secunde de liderul din Q1. 107% ar insemna la +6,8 secunde.
    Deci erau ani in care într-adevăr nu se încadrau echipele lente in acesti timpi, dar acum nu este cazul.
    În ultimii ani ne obişnuiserăm cu un pluton foarte compact, diferenţa dintre primul şi ultimul fiind de maxim 2,5secunde. Dar gândiţi-vă la vremurile când era încă Minardi sau Arrows. Si acele echipe chiar nu intrau în cei 107%.
    Mark Webber a fost puţin cam …nerăbdător. Şi era normal ca Heikki sa îşi apere poziţia.
    Cât despre faza cu safety-carul…Hamilton a încălcat grav regulamentul dar a scăpat prea ieftin.

  4. De acord in ceea ce il priveste pe Hamilton. De doua ori s-a jucat cu regulamentul si l-au lasat sa scape usor. FIA a creat prea multe precedente in trecut sub conducerea lui Mosley. Acum, parca le e frica sa ii penalizeze pe McLaren pentru ca au gresit fata de ei in 2007.

    La Valencia plutonul a fost mai compact decat pe circuitele de mare viteza. Treaba e ca, la anul, e foarte posibil care aceste echipe noi sa isi mai intre in mana. Si poate uita Domenicalli de ele, ca il doare gura cat vb de ele.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s