La săniuș

Montreal nu a dezamăgit, confirmându-și reputația de cursă haotică și spectaculoasă. Încă o data se demonstrează că degeaba ai investit miliarde în nave spațiale pe post de pit-lane și i-ai dat milioane lui Tilke să deseneze, când un anacronic circuit ca Montreal, cu câteva petice de iarbă, ziduri amenințătoare peste tot și asfalt mereu anacronic reușeste să stârnească în piloți nebunia aceea care-i face să ignore debrief-ul dinantea cursei, dirty-air-ul, simulările precise ale inginerilor și toți își aduc brusc aminte de ce au decis odinioară să fie piloți și nu ingineri, doctori, etc…

Montreal ne-a făcut din nou pe toți să strigăm, ne-a pus inimile în mișcare și ne-a tăiat respirația. Cel puțin prima parte a cursei, care a fost nebună-nebună-nebună! La un moment dat pe linia dreaptă erau 2 perechi care se depășeau: 1-2 și 3-4, când am mai văzut așa ceva?! De data asta n-a plouat și nici safety-car-ul nu și-a făcut atât-de-anticipata apariție. Cauciucurile au fost responsabile de haosul primei jumătăți a cursei, când Sebastien Buemi a condus pentru aproape o tură. Primele 20-30 de ture au fost demențiale, mai pline de acțiune decât un film cu Bruce Willis, scântei ieșind de peste tot: la start Massa și Liuzzi s-au ciocnit mai ceva ca ouăle de Paște, de vreo 3 ori în 2 curbe. Paradoxal, Massa a făcut apoi o cursă chiar bună între cele 2 pituri pentru schimbat nasul Ferrari-ului. S-a răzbunat pe Liuzzi ceva mai târziu în cursă, depășindu-l, dar și-a pierdut din nou eleronul încercând să treacă de Schumi pe final. Ar fi meritat ceva puncte, păcat.

Schumi pe de altă parte a avut unul din cele mai negre weekenduri din carieră, nu doar ca n-a prins Q3, dar în afara unui start excelent – care l-a promovat la un moment dat pe 3 – tot ce a reușit să facă e să-i scoată pe ceilalți pe iarbă, ca o babă pizmașă și orgolioasă. Sigur, la final pneurile erau mai mult niste roți de lemn… Jalnică strategie.

Altfel, cursă bună a lui Alonso, câștigând locul 1 după o bătălie pe linia piturilor cu Lewis dar fiind depășit de ambele McLaren pe final, cursă bună a lui Webber la un moment dat, până când strategii de la RedBull au dat-o-n bară surprinzător (n-am înțeles de ce n-au ales să riște și să facă un extra pitstop, pentru ca oricum mai jos de locul 5 nu puteau sa cadă), Vettel a fost în cărți dar a sfârșit anonim, torpilat iarăși de o enigmatică problemă tehnică, Button a demonstrat iarăși că e cel mai cool pilot din top, făcând din nou o cursă inteligentă și depășindu-l pe Alonso pentru locul 2.

Însă omul zilei a fost Lewis Hamilton, cel care a dinamizat cursa prin depășirile lui, croindu-și drum spre singurul loc cuvenit, acela de câștigător! Lewis demostrează o dorință imensă de a câștiga, dând parcă viață McLaren-ului său! Lewis dă impresia că tot ce contează e să vrei, e pilotul care se luptă pentru victorii, nu se mulțumește cu locul 2, atacă mereu, merge la limita și aduce spectacol! Well done Lewis și mulțumim!

Anunțuri

3 răspunsuri la „La săniuș

  1. Pingback: Formula 1 - 2010 - Page 27 - Computer Games Forum

  2. …inteleg ca Button e pilotul tau preferat, yo nu cred ca merita atata lauda.
    Ce ai scris despre Hamilton e f corect, sunt deacord.

  3. Cred ca l-a entuziasmat Button pentru ca a avut nesimtirea sa incalce orice regula de bun simt si sa se repeada. Si cum zicea si Radu, sunt sigur ca a regretat dupa… sa fi invins, altfel stateau lucrurile. Poate ii va ajuta faptul ca nu a invins 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s