Noul Schumacher?

Istoria are obiceiul de a se repeta. Își imagina vreunul din noi că în anul 2010 vom revedea scene precum Suzuka 1989 sau Austria 2001? Desigur, fiecare din evenimentele menționate are particularitățile lui însă au lucruri în comun cu Turcia 2010. Le-am menționat pentru că povestea următoare se regăsește și în ele…

Cine ar fi putut crede că în spatele unei echipe atât de, aparent, sudată precum Red Bull Racing s-ar putea ascunde povești de favoritism, aspirații naționaliste și manevrarea grosolană a rezultatului unei curse? Acum, că ițele Red Bull s-au destrămat atât de evident, nu putem să nu prelungim povestea asta în trecut și să remarcăm o serie de decizii care l-au propulsat pe Sebastien Vettel în pilotul numărul 1 al echipei, cu toate discuțiile despre egalitatea celor 2 piloți în sânul echipei. Și totul țesut în jurul noii minuni a tehnologiei F1, șasiul RB6 al lui Adrian Newey. Totul era acolo pentru ca Red Bull să câștige campionatul mondial: inginerul talentat, pilotul cu experiență, copilul minune german și banii austrieci. Dar la fel ca și în 1989, când McLaren avea condiții similare, orgoliul și în cazul de față, ordinele de echipă au stat în calea dreptății.

Ce îmi atrage atenția la asemănarea dintre cazurile mai sus menționate este modul în care Vettel a înțeles să abordeze situația. Nu doar că i-a periclitat cursa colegului său dar nici nu și-a recunoscut greșeala. În final, fiecare membru Red Bull din pitbox l-a îmbrățișat consolându-l că lupul cel rău, Webber, își va primi pedeapsa. În furia momentului tânărul german a făcut în mod intenționat gestul de nebunie în legătură cu Webber, învârtindu-și degetul în dreptul tâmplei. Apoi, ca într-un film prost în care istoria se repetă, membrii echipei care se ocupă de imagine au îmbrâncit reporterii în încercarea de a evita întrebările incomode. Vettel i-a rugat să se calmeze.

Din punctul de vedere al fanului obișnuit îmi pare rău pentru Sebastien Vettel. Cel ce părea un tânăr cu picioarele pe pământ, conștient de talentul său, conștient că are lumea la picioare, germanul relaxat, oricând gata de glume s-a dovedit a repeta greșelile înaintașului său cu care toată lumea îl compară. Vettel ar fi negat că este următorul Schumacher și părea a fi reușit și ceea ce Schumacher nu reușise la începutul carierei sale: o fișă curată, lipsită de controverse, pe lângă faptul că era un pilot foarte talentat, viitor campion. Dar un mic moment din focul cursei a destrămat această imagine falsă. Și ceea ce e mai îngrijorător este că echipa este gata să îl sacrifice pe Mark Webber din interese parțial ascunse. Atât Horner cât și Helmut Marko, consultant al echipei Red Bull, au dat vina clar pe Webber. Chiar dacă ulterior au încercat să liniștească lucrurile, scăparea de atunci spune totul despre situația din echipă. Situație ce nu durează de ieri de astăzi, James Allen vorbind pe site-ul său despre momentul Nurburgring 2009, când partenera de viață a lui Webber, aflat la prima sa victorie, a lăsat să scape situația din sânul echipei în care Marko și Horner erau vag nemulțumiți de faptul că nu câștigase Vettel, favoritul mulțimii.

Sebastien Vettel, Christian Horner și Red Bull Racing și-au pierdut credibilitatea. Deodată m-am trezit fan Mark Webber. Cu tot stilul și caracterul său tranșant, Webber a fost deosebit de atent la afirmațiile sale. Și nu neapărat din cauza faptului că ar fi în joc viitorul său în Formula 1 cât prin prisma faptului că Webber este un vulpoi bătrân care știe că odată războiul pornit îi va fi tare greu în propria sa echipă.

Echipele mari au învățat în timp că favorizarea unui pilot nu dă întotdeauna roade. A funcționat cu Schumacher însă i-a pătat reputația acestuia și acum tindem să îl excludem dintre mai marii Formulei 1 pentru că a fost avantajat. Williams a încercat să le ofere șanse egale lui Piquet și Mansell în 1986 și au pierdut titlul în favoarea lui Alain Prost. McLaren a încercat cu Prost și Senna în 1989 și totul s-a termint în lacrimi. McLaren a mai pățit-o odată în 2007 când Alonso nu a putut concepe că un începător poate fi la fel de rapid ca el. Și asta a lucrat contra reputației lui Alonso, la fel cum favoritismul Ferrari a lucrat contra reputației lui Schumacher. Acum a venit rândul Red Bull să învețe pe propria piele întrucât nu și-au făcut tema la istorie. Un mod interesant în care cei din PR-ul de la Red Bull (mult mai interesați de mulțimea cumpărătoare de Red Bull decât echipa de F1) au reacționat la răgetul de nemulțumire al fanilor a fost faptul că pe site-ul lor nu sunt cenzurate comentariile la articole, primind un număr imens de mesaje contra lui Vettel.

De remarcat este faptul că Mark Webber a fost într-o formă de zile mari anul acesta. Echipa austriacă trebuie să își revizuiască prioritățile altfel se împușcă singură în picior. Vettel a fost pilotul dominant anul trecut însă cu greșelile de începător pe care Vettel încă le face, filonul german din sânul echipei ar trebui să se concentreze pe planul Vettel – campion pentru sezonul următor.

Și Vettel ar trebui să își ceară scuze de la Webber. Dacă nu pentru greșeala din cursă atunci pentru gestul necugetat făcut după ce a coborât din mașină. Asta pentru ca noi, fanii din Formula 1, să nu vedem în el un nou Schumacher care face aceleași greșeli ci un nou Schumacher mai bun ca cel vechi. Unul care să nu profite de poziția sa în echipă pentru a călca pe cadavre. Deși e poate prea târziu acum. Timpul ne va spune…

Anunțuri

3 răspunsuri la „Noul Schumacher?

  1. Dupa cursa asta am inceput si eu sa il apreciez pe Webber mai mult decat inainte. 😀

  2. lollllllllllllllllllll
    „… și părea a fi ceea ce Schumacher nu a reușit să fie la începutul carierei sale: un pilot foarte talentat, viitor campion, cu o fișă curată, care se ferește de controverse.”

    esti un amator, prietene!

  3. 🙂 chiar sunt!!! no joking. Uite, am corectat textul ca sa iasa si mai bine in evidenta ideea pe care vroiam sa o subliniez.
    tu pe de alta parte vorbesti ca si cum nu ai fi un amator. ce parere ai de tot scandalul asta?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s