…începe circul!

Mă văd nevoit să scriu erata la articolul anterior anterior. Da dragilor, nu se termină nici o benzină. Benzina e căcălau, lăbărțată prin Golful Mexicului, la liber. Din păcate ceea ce au părut depășiri între locurile 1 și 2 (ceva nemaivăzut – pe uscat – în F1 de la celebrul duel Hakkinen – Schumacher de la Spa din 2000) erau doar rezultate ale ordinelor de la boxe. Prin urmare vă rog să ștergeți cuvinte ca dorință, voință, pasiune, circuit din explicatia acestor „depășiri”. Înlocuiți-le cu un potențiometru, cam ca acela ce controlează mașinuțele teleghidate. Buton pe care Button nu l-a mișcat. Și nici Vettel. În vreme ce Lewis și Mark, ascultători, l-au folosit, reducându-și turația motoarelor și picând în gura urmăritorilor.
Dacă manevra lui Button cu Hamilton n-o condamn deloc, pentru că Jens a fost un fel de Robin Hood modern, dăruindu-ne spectacol când nu mai credeam și apoi ferindu-se elegant de ghileaua hamiltoniană, ceea ce s-a întâmplat între piloții RedBull a aruncat măștile jos și am văzut nu atât agresivitate și ambiție, care ar fi de lăudat, ci favoritism în locul egalității, nedreptate în loc de fair-play. În plus, nimb-ul de wunderkind inocent al lui Vettel s-a spart cu zgomot, ca un uriaș panou publicitar în bătaia unei tornade australiene.

Nimeni nu-l credea pe Webber în stare de asta. Dar greșelile și ghinionul lui Seb în calificări l-au propulsat pe Mark în față, aruncându-l în lupta cu limitele sale și ale mașinii. Pe care le-a controlat admirabil cale de 3 GP-uri, aducându-i pe Vettel, Horner, Marko și Mateschitz la disperarea manevrei de la Istanbul. Pe care „il preferito” a zbârcit-o de zile mari, aruncându-i pe toți în abisul blamării lui Webber, singurul care merită laude din întreaga poveste. Într-un univers orwellian Mark primea cadou vina pentru incident, începând de la gesturile nervoase ale lui Seb, continuând cu patronii echipei… N-aș fi vrut să fiu în pielea lui Mark Webber duminică după-amiază. Tot ce-a greșit el este că a mers impecabil, perfect, imbatabil, timp de 3 curse. A depășit orice așteptare și ar fi meritat laude și sprijin. Tot ce-a primit e o vină iluzorie, pe care reluările o contraziceau necontenit. Și confirmarea unui lucru urât pe care probabil doar îl bănuia. Cam ca atunci când descoperi că nevasta te înșeală.

Le-a luat 3 zile lui Horner & Co ca să spună ca Mark nu e totuși vinovat de incident. Toată această poveste pute mai urât decat un kk de bebe. Și nu e vina lui baby-Schumi, și el e doar o victimă în asta. Dacă va ieși campion mondial în 2010 mulți se vor întreba la câte turații va fi rulat mașina lui Mark după Istanbul. Iar și mai mulți nici nu mai vor să audă de neamț campion. A rămas singur, față în față cu afișul rupt de vânt. Ambii piloți au motive să fie supărați, deși vina nu le aparține. Ei merită aplauze pentru felul în care au luptat, până la ultimul centimetru de pistă. Ne-au dăruit dramă și spectacol, exact ce ne dorim când ne postăm în fața televizoarelor ca zombii duminica, ignorând soarele și marea.

Dar nu-s mai mult decât gladiatori, circari ai unor împărați moderni. Duminică, cortina s-a șifonat un pic și am văzut dincolo de ea. Mai mult decât orice în ultimii aproape 20 de ani de când urmăresc F1 m-a făcut să mă întreb dacă n-a venit timpul să las fumurile să se ridice…

Anunțuri

8 răspunsuri la „…începe circul!

  1. cel putzin Horner nu i-a spus lui webber sa intre cu mashina in zidul protector cum a facut riatore cu piquet jr. in 2008…

    cred ce atit vettel cit shi webber shtiu ca mashina avuta la dispozitzie este una de exceptzie, de cishtigat titlul mondial…
    plecind de la aceasta realitate, le potzi intzelege atitudinea… cum sa te dai la o parte cind ai mashina de primul loc?

    sint curios cum va evoula dinamica intregii echipe, deoarece anul acesta red bull nu are cum shi nu trebuie sa piarda ambele titluri mondiale… toata Formula 1 vede asta…

  2. Cum sa evolueze? O sa castige Vettel campionatul si o sa se pupe cu totii, uitand de acest incident. Sau o sa-l piarda la McLaren daca englezii o sa tina steagul sus. Webber n-are nici o sansa la titlu. E mai nr 2 decat a fost Barrichello la Brawn anul trecut. Sper sa ma insel!

  3. Eu sper sa aiba in continuare tupeu Webber. Si mai mult, atat cat sa il ajute sa invinga, daca nu in clasamentul pilotilor, macar propria echipa :)). Un sezon plin de dueluri dinastea nu ar fi rau :D. Si sa nu uitam ca in 2007 Raikkonen a luat titlul, desi McLaren era masina.

  4. prin pozitzia aratata duminica pe circuitul otodrom din istanbul, webber a pus piciorul in prag, facindu-shi propria echipa, dar shi pe vettel, sa intzeleaga care sint limitele permise colaborarii dintre partzi… ca sa folosesc o terminologie de afaceri…

    vettel shi-a „spart dintzii”, oficialii red bull horner shi marko s-au umplut de „ciocolata”, iar webber este lider in clasamentul general al pilotzilor…
    amuzant este ca webber nu a provocat nimic, cei turtitzi de evenimente facindu-se singuri de ris…

    insa nu trebuie uitat ca vettel a greshit sub presiune, altfel copilul este un uriash talent… shi cred ca poate cishtiga titlul mondial, cind se va intimpla asta, fara favoritisme din interiorul echipei…

    cert este ca webber, dupa rateurile din Bahrain shi australia, acum are mari shanse sa iasa campion mondial…
    au mai ramas 12 etape…

  5. shi mai vrei una tare?
    red bull i-a spus inginerului de cursa al lui webber, Ciaron Pilbeam, sa ii transmita lui webber sa il lase pe vettel sa treca shi apoi sa il protejeze impotriva atacurilor lui hamilton… oamenii shtiau ca hamilton va pune presiune puternica in ultimele 10 – 15 tururi, shi atunci au ales intre vettel shi webber… care poate fi sacrificat?

    au ales sa il urce pe vettel pe primul loc, shi apoi webber „vulpoiul”, sa ii face zile fripte lui hamilton…. „daca vettel este mai rapid nu te lupta cu el, dar concetreaza-te la hamilton!”- suna ordinul red bull.

    uite aici linkul la articolul din motospot-total.com… helmu marko ete cl are dirijeza totul in umbra la red bull..
    http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.motorsport-total.com%2Ff1%2Fnews%2F2010%2F06%2FMarko_Anweisung_war_keine_Stallorder_10060111.html&sl=de&tl=en

    din cauza ca inginerul de cursa nu a comunicat decizia in timp util, horner a hotarit ca de acum inainte sa ishi traga control audio la pupitrul de la standuri, direct cu amindoi pilotzii …

  6. webber are spatele asigurat datorita relatziilor in interiorul Renault, furnizorul de motoare al Red Bull… nu-l mishti prea ushor de-acolo….

  7. Si eu ziceam ca Red Bull nu si-au facut lectia la istorie? Se pare ca au studiat echipa Ferrari foarte indeaproape, mai ales in anii de culme Schumacher…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s