După prima cursă a anului, cea din Bahrain, considerată de toată lumea drept etalon al curselor ce vor veni (deși circuitul de la Sakhir a prezenat astfel de curse an de an), Melbourne a sosit ca o bombă! Sebastien Vettel pleca din al doilea său pole consecutiv al sezonului, urmat coechipierul său – Mark Webber, aflat la el acasă – și de Fernando Alonso.
Se pare că mulțimea sosită la circuit a ignorat faptul că media internațională consideră că regulile Formulei 1 ar trebui schimbate întrucât au sosit în cel mai mare număr din ultimii 5 ani. Toți cu așteptări mari de la favoritul lor.
Ploaia a început cu câteva minute înainte de startul de la ora locală 17, aruncând în joc o nouă variabilă întrucât toate mașinile au pornit pe cauciucuri intermediare.
La start, Massa, plecat de pe a 5-a poziție, are un start uimitor, trecând de Button, Webber și Alonso și luând a doua poziție în primul viraj. Acolo, Alonso îi forțează mâna lui Button însă acesta nu cedează teren, atuncându-l pe liderul clasamentului într-o rotație ce îl întoarce cu spatele la linia de mers: Alonso este nevoit să aștepte să treacă tot plutonul înainte de a reporni. Schumacher și Hamilton reușesc să îl evite, germanul distrugându-și aripa față.
În urma lor, Sauber-ul lui Kobayashi cedează aripa față virajului 6, aruncându-l pe pilotul japonez în capul lui Hulkenberg, victimă nevinovată. Japonezul îl agață și pe Buemi care abandonează și el, în același loc. Motiv îndeajuns pentru mașina de siguranță. La reluarea cursei, Alonso și Schumacher încep să recupereze poziții din coada clasamentului. Webber îl păcălește pe Massa și preia poziția a doua.
Ploaia s-a oprit și pista a început să se usuce. Button decide să intre primul la boxe pentru a schimba pneurile. O decizie greșită? Derapajul și excursia prin pietriș a mașinii McLaren sugerau astfel. Însă pista începea să se usuce și McLaren-ul lui Button făcea timpi tot mai buni, inclusiv un fastest lap.
Un număr impresionant de mașini vizitează boxele în același tur și după toate schimburile, Vettel încă conducea, urmat de Button. Trulli, Senna, Sutil și Petrov abandonează din varii motive.
Șocul cel mare vine când Sebasten Vettel abandonează cu probleme tehnice, cedându-i conducerea lui Button. Pe pistă, o serie de depășiri glorioase fac deliciul publicului: Webber trece de Alonso, Hamilton îl depășește pe Rosberg pe exterior. Robert Kubica face față unor atacuri insistente, întâi din partea lui Massa, apoi din partea lui Hamilton.
Încă o serie de schimbări de pneuri, nu și din partea lui Button, care rezistă în frunte, îi vede pe Kubica, Massa, Alonso, Hamilton și Webber înșirați unul după altul și gata de atac. Hamilton îl vânează pe Alonso și ratează câteva șanse. Un atac nereușit al lui Hamilton îl face pe Webber, care stătea și el la milimetri în urma lui Lewis, gata să atace, să nu aprecieze corect mutarea englezului și să intre în acesta, permițându-i lui Alonso să răsufle ușurat. Webber trece pe la boxe iar Hamilton termină pe poziția a 6-a.
O cursă surprinzătoare la care ploaia și-a adus aportul, un binemeritat podium pentru Kubica și o nouă victorie la o nouă echipă pentru campionul en-titre.
Rezultate finale:
Poz. | Pilot | Echipă | Timp | ||
1 | ![]() |
Button | McLaren Mercedes | 1:33:36.531 | |
2 | ![]() |
Kubica | Renault | +00:12.034 | |
3 | ![]() |
Massa | Ferrari | +00:14.488 | |
4 | ![]() |
Alonso | Ferrari | +00:16.304 | |
5 | ![]() |
Rosberg | Mercedes | +00:16.683 | |
6 | ![]() |
Hamilton | McLaren Mercedes | +00:29.989 | |
7 | ![]() |
Liuzzi | Force India Mercedes | +00:59.847 | |
8 | ![]() |
Barrichello | Williams Cosworth | +01:00.536 | |
9 | ![]() |
Webber | Red Bull Racing Renault | +01:07.319 | |
10 | ![]() |
Schumacher | Mercedes | +01:09.391 | |
11 | ![]() |
Alguersuari | Torro Rosso Ferrari | +01:11.301 | |
12 | ![]() |
de la Rosa | Sauber Ferrari | +01:14.084 | |
13 | ![]() |
Kovalainen | Lotus Cosworth | + 2 tur | |
14 | ![]() |
Chandhok | Hispania Cosworth | + 4 tur | |
Nu au terminat (DNF) | |||||
15 | ![]() |
Glock | Virgin Cosworth | 41 tururi | |
16 | ![]() |
di Grassi | Virgin Cosworth | 26 tururi | |
17 | ![]() |
Vettel | Red Bull Racing Renault | 25 tururi | |
18 | ![]() |
Sutil | Force India Mercedes | 12 tururi | |
19 | ![]() |
Petrov | Renault | 10 tururi | |
20 | ![]() |
Senna | Hispania Cosworth | 5 tururi | |
21 | ![]() |
Buemi | Torro Rosso Ferrari | 1 tur | |
22 | ![]() |
Hulkenberg | Williams Cosworth | 1 tur | |
23 | ![]() |
Kobayashi | Sauber Ferrari | 1 tur | |
24 | ![]() |
Trulli | Lotus Cosworth | 1 tur |
Kobayashi a lovit spatele lui Buemi si fata lui Hulkenberg. A nimerit cumva intre ei:D. Sper ca e voie cu linkuri:D:
Oricand bucuros de corectura. Chiar si cu video! 🙂 Tie nu ti-ar place sa scrii un articol din cand in cand?
Mi-ar place da. Ideea e sa sa gasesc timpul necesar [numai pozele alea imbietoare cred ca va iau o gramada de timp sa le editati :D], o tema, si CALITATEA. Oricum va descurcati de minune pe blogul asta 😉
In legatura cu videoul, a fost deja interzis de Formula One Management. 😦
Da, ce vaneaza FOM-ul filmele astea… de cate ori ne-au facut-o si noua. Ne ia ceva timp, vezi si tu ca ramanem in urma din cand in cand.. dar ne place, ce putem face? Serios, daca ai ceva de zis, vechi sau nou, F1 sa fie 🙂 este binevenit.