…and so it begins!

Ce să zic, mă așteptam ca balonul anticipației să se desumfle după prima cursă. Afișul suna bine: 4 campioni mondiali, 4 echipe la titlu, 8 piloți cu șanse reale, cele mai echilibrate dueluri, 3 echipe noi-nouțe, reguli noi, etc…

Dar la fel ca orice blockbuster holywoodian, după ce punga de popcorn s-a terminat, restul filmului e o monotonă așteptare a previzibilului „the end” în care eroul a lichidat orice urmă de rău din Univers și a făcut corespunzător dragoste cu frumoasa Cosânzeana.

În cazul actualului sezon, nici n-am ajuns la popcorn că după primele teste a fost clar că Mercedes sunt cu un pas în spate. Și, ca de obicei, avem una – maxim 2 echipe – care se pot bate pentru ceea ce contează. Adică victoria. Acum ele sunt RedBull și Ferrari. McLaren au potențial de ousideri iar pe Mercedes și Schumi nu-i văd în lupta pentru titluri anul ăsta. Din păcate, pentru că sunt cele mai mari nume din 2010. Cea mai așteptată poveste, revenirea lui Mercedes și a lui Schumi, ba încă braț la braț, e ca un film cu Brad Pitt și Jennifer Aniston!

Însă marea surpriză pentru mine a fost să-l văd pe Rosberg că-i ia fața lui Schumi. Nu mă așteptam. Pe de altă parte Schumi are totuși >40 ani, a stat 3 ani pe bară și au trecut 5 ani de la ultimul titlu… e ceva! Să vedem daca focul se va reaprinde sau această revenire va fi similară cu cea a descălecării Michael Jordan la Wizzards.

În rest, Massa se străduiește eroic să-i țină piept lui Alonso, Webber e încruntat (și are de ce) iar Button și-a supt caimacul anul trecut iar acum zâmbește stingher la McLaren.

Alonso rămâne cel mai bun pilot din F1 (în opinia mea), statut pe care l-a câștigat de când i-a furat coroana de campion lui însuși Schumi, în urmă cu ceva ani. Anii petrecuți în carcera unui monopost mediocru nu i-au știrbit strălucirea. E încă the best și doar Vettel pare a-i ridica probleme anul acesta. Iar Vettel e the real deal, cum zice Brundle. A fost Schumacher, i-a urmat Alonso iar acum se ridică Vettel. Hamilton se poate interpune pe această traiectorie, are talent dar are și lacune. Nu e un produs la fel de complet ca trioul amintit mai sus. În plus, McLaren are câteva zecimi de recuperat. Greu, dar cu atât mai rewarding dacă va reuși să câștige titlul.

Restul… vor alerga cu motoarele turate, regulamentar, standard și monoton, având grijă să nu-și uzeze cauciucurile prea tare.

Noile echipe? Invenția lui Mosley. Evident că Honda, Toyota și BMW erau de preferat. Pata de culoare? N-aș zice… mai curând niște petice ieftine pe un frac lucios. Se văd urât. Dar cel mai bine a zis-o DC: noii veniți sunt la Base Camp-ul Everestului, de aici urmează greul… să vedem cine va avea plămâni de oțel. Și buzunare suficient de largi, evident.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s