Bruno – noul Senna din Formula 1

Lui Bruno Senna nu i-a fost ușor să iasă din umbra unchiului său. Deasupra sa stau vorbele spuse cu mîndrie de Senna acum 17 ani: „Dacă credeți că eu sunt bun, stați să îl vedeți pe nepotul meu”. Sunt convins că nu sunt singurul care a remarcat asemănarea dintre cei 2 și s-a gândit cu nostalgie la Magic Senna.

Tragedia din 1994 a făcut ca familia brazilianului să îl retragă pe puștiul de 11 ani din lumea periculoasă a curselor. Lovitura asupra familiei sale a fost devastatoare, mai ales că, în 1996, tatăl său, cumnatul lui Ayrton, moare într-un accident de motocicletă. Tânărul Bruno pierde aproape 10 ani contactul cu profesioniștii din motorsport, pentru a reveni în 2005 în F3 și apoi în GP2, unde termina al doilea în campionat. Cochetează cu F1 și testează pentru Honda la sfârșitul lui 2008, făcând un timp cu doar 0.3s mai slab ca al lui Button, pilotul Honda. Însă Honda se retrage și Brawn îl alege pe Barrichello, pentru experiența acestuia, în locul lui Bruno.

Cu toții cunoaștem deja cum a ajuns să conducă pentru Campos/Hispania și mai ales speranțele sale în ceea ce privește progresul monopostului Dallara.

În propriile sale cuvinte:

Ce weekend! În Bahrain am văzut o față diferită a motorsportului. Înainte, aveam întotdeauna mașinile pregătite și testate însă aici, vineri a fost prima mea zi ca pilot de teste. Nu poți să îți dai seama câte se întâmplă în spatele unei echipe de Formula 1. Am învățat multe, cum să conlucrez cu toată lumea, lucru extrem de important.

Am ajuns în Bahrain marți și după-amiază am plecat înspre circuit. Acolo am văzut pentru prima oară mașina completă și am fost bucuros că toate se aflau la locul lor. Toată lumea lucra la mașină. Mi-am cunoscut inginerii și mi-am petrecut timpul la boxe, lucrând cu echipa și făcând ce nu reușisem să fac până atunci.

Apoi a venit vremea să ieșim pe pistă, vineri, și a trebuit să îmi păstrez calmul. Desigur, toată lumea în jurul meu conducea la limită iar eu am condus o mașină nou-nouță. Nu vroiam să stric turul de pistă nimănui și eram cu ochii pe retrovizoare. Din fericire, experiența de la Le Mans mă învățase să las mașinile mai rapide să mă depășească fără să îi încurc cu ceva.

Colegul meu nu a putut urca în mașină decât sâmbătă și mi-a părut rău pentru el – cunosc sentimentul de a sta pe margine în timp ce altcineva conduce mașina. Am pierdut și date telemetrice valoroase alergând cu o singură mașină.


Deși sunt un începător în F1, eram familiarizat cu majoritatea jurnaliștilor și fotografilor din padoc; atenția mediei a fost destul de ridicată la un moment dat, dar desigur, atenția era distribuită asupra tuturor piloților, mai ales asupra lui Michael Schumacher.

Interesant este că, în GP2, de câte ori mergeam cu coechipierul prin padoc, toți jurnaliștii săreau pe mine; în Bahrain am fost lăsat în pace și mi-a venit foarte la îndemână! Însă am fost binevenit în padoc, m-am simțit imediat ca acasa și asta mi-a plăcut.

După acest dificil – dar foarte folositor – weekend, mergem în Australia. Pe Albert Park, intenționăm să avem un weekend mult mai complet. Mergem acolo cu toată experiența acumulată în Bahrain, vom avea parte de îmbunătățiri în multe zone, am învățat mai multe despre performanțele mașinii și întreaga procedură va fi mult diferită. Am învățat și putem îmbunătăți. Începând cu Melbourne vrem să ne apropiem de noile echipe și eventual să trecem de ele.

Sezonul începe în Australia!

5 răspunsuri la „Bruno – noul Senna din Formula 1

  1. Pacat ca pierdut atata timp pe bara cum se zice…
    Are talent, dar acum ar fi fost sus de tot daca familia nu l-ar fi tinut departe de acest sport. Adevarul este ca au avut toate motivele pentru a face acest lucru, avand in vedere ce i s-a intamplat lui Ayrton.

  2. Baieti,Bruno Senna il va face mandru pe unchiul sau. Sunt sigur de acest lucru,am incredere in acest baiat ca va duce mai departe traditia,potential are. O sa fiu foarte incantat cand o sa castige un titlu mondial,deoarece eu am fost si voi ramane pe viata recunoscator lui Ayrton Senna pentru ce a realizat in marele circ. Un fenomen!!!

  3. Ionut, stii cum e F1, poti fi cel mai bun pilot din lume si sa nu faci nimic aici. E o chestie de conjunctura si de talent in a te invarti in cercurile potrivite. Cati Senna nu s-au prefigurat in F1? Sa il dau exemplu numai pe Jan Magnussen si unde e el acum si ce a realizat in F1?
    Ii doresc tot binele din lume lui Bruno, si chiar si un campionat, doua acolo 🙂 Insa va avea multe de infruntat si trebuie sa recunosc: cand ma uit la el, il vad pe unchiul sau. Iar Bruno nu merita asta, are personalitatea si talentul sau.

  4. Cum trece timpul pe langa noi… Ce ar fi fost Senna astazi? Dragostea lui pt F1 cred ca l-ar fi adus in postura de proprietar de echipa, sau manager al lui Bruno.

Lasă un răspuns

