2010 – Legenda Cosworth revine

4 iunie 1967, Marele Premiu al Olandei. Jim Clark câștiga acea cursă într-un Lotus motorizat de Cosworth. Prima cursă și prima victorie a producătorilor Mike Costin (COS) și Keith Duckworth (WORTH), compania lor fiind susținută de Ford de-a lungul existenței sale. Era debutul modelului DFV de 3 litri, motor ce a dus 154 de mașini către victorie. Printre acestea, monoposturi pilotate de piloți de calibru, precum Jim Clark, James Hunt, Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart, Mario Andretti, Keke Rosberg, Jochen Rindt, Alan Jones, Graham Hill, Nelson Piquet; toți campioni motorizați de Cosworth. Chiar Michael Schumacher a luat prima sa victorie într-o mașină cu un motor Ford Cosworth, la Spa în 1992. Și primul campionat, în 1994, purtat de același motor Ford.

În 1968, 3 echipe foloseau motoarele Cosworth. Între ele, au caștigat toate cursele, în afară de una, din acel an. Un exemplu al supremației motorului. În era actuală a curselor Grand Prix, dezvoltarea motoarelor este sever restricționată de către FIA în încercarea lor de a egaliza puterea motoarelor. Asta înseamnă că un motor nu mai poate da un avantaj evident, cum s-a întâmplat în 1968. În 2009, cu motoarele „înghețate”, aerodinamica a avut un cuvânt de spus. Button și Sutil au fost motorizați ambii de Mercedes și au terminat la capete opuse ale clasamentului, la fel Vettel și Alonso.

În 2010, 5 echipe folosesc acest motor (în cazul în care toate 5 reușesc să ajungă pe grilă în Bahrain).  Însă, foarte posibil, o victorie a unui motor Cosworth în acest an poate fi pusă mai mult pe seama producătorului șasiului. Care sunt cele 5 echipe? Williams, Virgin, Lotus, USF1 și Campos Meta. Datorită restricției motoarelor, acea echipă care va reuși să producă un șasiu mai performant, va putea duce un Cosworth către victorie.

Ultima victorie a unui motor Cosworth a avut loc la Interlagos, în 2003. Din păcate, a fost o victorie decisă în spatele ușilor închise iar Fisichella declarat învingător.

Adaptat după http://bleacherreport.com/
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s