Circuite: Jerez de la Frontera, Spania

Lungime: 4.428 km (2.752 mile) | Viraje: 13
Record: 1:23:135 (Heinz-Harald Frentzen – Williams, 1997)

Ca urmare a faptului că Clubul Regal de Automobilism Spaniol și-a pierdut interesul în a ține un Mare Premiu la Jarama, primarul din Jerez de la Frontera, Pedro Pacheco, s-a decis să construiască acolo un circuit care să promoveze orașul și vinurile sale.

Circuitul a fost terminat la timp pentru a susține cursa de campionat mondial din 1986. Și nu ar fi putut fi gata mai bine: Ayrton Senna și Nigel Mansell luptau pentru victorie în ultimele tururi ale cursei. Un pitstop târziu îl aduce pe englez pe urmele lui Senna și de la 5,3 s în ultimele tururi Nigel coboară timpul la 1,5 s în ultimele curbe, cei doi trecând linia de sosire unul lângă celălalt. Verdictul oficial: victorie pentru Senna cu 0,014 s avantaj!

Mansell avea să își ia revanșa câștigând aici în 1987. Alain Prost câștiga în 1988, un an dominat de McLaren iar Senna în 1989.

Una din problemele circuitului era faptul că ducea lipsă de spectatori, deși circuitul era plin la cursele de motociclism. Cursa din 1990 avea să aibă parte de groaznicul accident din antrenamente al lui Martin Donnelly, care scapă totuși cu viață. Un motiv în plus ca Marele Premiu al Spaniei să fie mutat la Barcelona, pe Catalunya. Ultima victorie de aici îi aparține lui Alain Prost pentru Ferrari. 

Folosit în continuare pentru teste, circuitul revine la viață în 1994 când găzduiește Marele Premiu al Europei, câștigat de Michael Schumacher, Benneton. O nouă pauză și urmează un alt Mare Premiu al Europei, în 1997. Ultima etapă a campionatului îi vedea pe Michael Schumacher (Ferrari) și Jaques Villeneuve (Williams) luptând pentru titlu. În calificări, Villeneuve, Schumacher și Frentzen obțin 1:21.072!

Pe final, germanul a încercat să îl scoată pe canadian de pe pistă însă Villeneuve a supraviețuit atacului iar Schumacher a rămas blocat în capcana de nisip.

Ca urmare a acestui fapt Michael Schumacher a fost exclus din campionatul mondial din acel an. Această cursă a marcat prima victorie a lui Mika Hakkinen însă controversele au continuat și pe podium: Villeneuve, sigur pe victoria sa, s-a lăsat depășit de cele două McLaren, toate acestea în defavoarea Ferrari. Max Mosley l-a informat pe Pacheco că circuitul său nu va mai găzdui un alt Mare Premiu.

Astăzi, decizia FIA de a nu mai găzdui curse la Jerez nu mai pare la fel de dură. Iar circuitul revine la viață în fiecare an cu ocazia testelor de Formula 1 care au loc aici.

Adaptat după GrandPrix.com
Anunțuri

4 răspunsuri la „Circuite: Jerez de la Frontera, Spania

  1. Va dati seama ce sentimente trecea prin Schumi cand era intepenit in nisip si facea semne disperate sa fie impins inapoi pe circuit? Si la ce se gandea oare in timp ce era dus inapoi la boxe pe acel scooter.. Cine stie, daca nu incerca sa loveasca Williams-ul si era depasit, poate dupa o tura sau 2 il presa si facea Villeneuve o greseala si istoria se scria altfel..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s