2010 – Previziuni din punct de vedere tehnic

Mașinile lui 2010 vor pleca de la start cu rezervorul plin. Asta înseamnă o multitudine de probleme pentru designerii F1: uzura frânelor, înălțimea față de sol, modificarea centrului de greutate, uzura pneurilor. Vom afla cum abordează fiecare echipă aceste probleme pe 1 februarie.

În loc de 660 – 700kg la începutul cursei și 605 kg la final, anul acesta cursa va începe cu 800 kg și se va termina cu 620kg. Greutatea suplimentară va avea repercusiuni asupra componentelor principale ale mașinii.

Frânele vor fi puse și mai mult la treabă în 2010 întrucât mașinile vor fi mai încărcate și mai greu de oprit. Prima cursă a anului este Bahrain, un loc cunoscut pentru uzura extremă a frânelor. Iar în calendarul lui 2010 găsim și celebrul circuit Gilles Villeneuve, un alt loc în care frânele au mult de suferit. Inginerii trebuie să facă față la uzura suplimentară folosind exact aceleași specificații ca și anul trecut.

Înălțimea față de sol este o altă problemă pentru ingineri în acest sezon. Pentru a funcționa optim, o mașină de Formula 1 trebuie să fie cât mai aproape de sol. Însă, odată cu consumul combustibilului, greutatea scade și presiunea asupra suspensiilor este din ce în ce mai mică. Înainte de interzicerea suspensiilor active (1994) această problemă era ușor rezolvabilă. Regulile din acest an nu prevăd interzicerea vreunei soluții de ordin mecanic prin care înălțimea mașinii ar fi ajustată cu ocazia pitstop-ului dar asta ar putea lua prea mult timp pentru a fi pusă în practică. Cu cât se ridică mai mult de la sol un monopost de Formula 1, cu atât își pierde din aderența aerodinamică. Însă și mașinile cu garda prea joasă ar putea prezenta probleme prin uzura plăcii de lemn aflate sub monopost.

Consumul de combustibil va fi un alt factor care va hotărî soarta curselor din 2010. Williams și 4 alte echipe vor folosi motorul Cosworth, o necunoscută în ceea ce privește consumul pe kilometru. Nu e atât de simplu de apreciat cât se va consuma într-o cursă. Williams au avut cel mai mare consum anul trecut la Singapore (61 de tururi, 2,533kg de benzină pe tur, 154,5kg de benzină în total). Dar să aplici aceste date pentru 2010 este mai complicat. În primul rând, mașina va fi mai grea ca anul trecut, va pleca cu rezervorul plin (altă creștere în greutate). În al doilea rând, anul trecut, Williams foloseau motorul Toyota, motor care consuma ceva mai multă benzină ca altele.

Una din marile controverse ale anului trecut, poate chiar cea care a decis încă de la prima cursă rezultatul campionatului, a fost cea a difuzoarelor duble. Ne este greu să ne imaginăm că în 2010 vom vedea pe pistă mașini care să nu folosească difuzorul dublu. Însă, combinat cu noul rezervor, mult mai mare, monopostul 2010 va suferi modificări aerodinamice care vor duce la crearea unei mai mari turbulențe în urma ei.

1 februarie va confirma și infirma diversele soluții tehnice găsite de ingineri.

Keith Collantine explică pe larg în articolul său de pe F1Fanatic.

Anunțuri

2 răspunsuri la „2010 – Previziuni din punct de vedere tehnic

  1. Azi la 11.30 are loc lansarea oficiala a primului monopost din anul 2010 si anume Ferrari.Sunt foarte curios sa vad cum arata…:D

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s